Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phantom
ketto skrev:
lillpip skrev:
TomasJ skrev:Kan man använda 15" hjul till vinterdäck på en sån?
Går inte. Du kommer inte få på 15" på dem, Oket kommer ta i. Det ska vara 16" minst på AWD.
Apropå AWD och dess "fel", har själv en V70 AWD som jag e helnöjd med. Hjälpt mig många ggr i snön.
Sköter man bara bilen å inte bara tutar å kör hela tiden utan koll ska de inte vara nåen fara.
Viskokopplingen skär ex.vis pga dåligt lufttryck i något hjul, dåligt mönster, olika dimensioner på hjulen. Kolla lufttrycket bara å använd alltid fräscha däck (byt alltså alla 4 när du byter däck, har du rätt hjulinställning sliter det inte så. De gamla däcken kan du alltid sälja till nåen 740-raggare). Vad som händer är att silikonet i Viskokopplingen kokar och därför skär den oftast om det är något.
Vinkelväxeln är som sagt standardfel, så det kan vem som helst åka ut för. Men eftersom Volvo har bättre hylsor nu etc och har bilen rullat ex.vis 17-20t mil nu med nuvarande vinkelväxel så skulle du åka på å byta den så kan du nog vara lugn med att aldrig mer behöva byta den igen under din ägartid iaf. Och byter man den så kan man vara lite nöjd med att man har en ny sådan. Ska själv riva min fastän det är inget fel på den och ta en titt under sommaren. Ok, jag får pröjsa 10t för vinkelväxel+hylsa om jag måste men får lätt tillbaka dem vid försäljning och behöver inte byta på den något mer sen.

FEL! 15" går utmärkt att använda, använder själv 15" på min 850 AWD vintertid! Min sambos bror har en V70 AWD och han oxå använder 15" !

Såvida inte din bil har större bromsar som R som kräver minst 16" fälgar!
Helt riktigt! Jag har också 15" på vinterhjulen och det tar inte i någonstans och fungerar utmärkt :-)-)
av TomasJ
Tack för alla svar! Det lutar nog att avstå. Tycker den verkar lite törstig och "känslig" för en slarver som jag :shock:
Kanske blir det en vanlig 855 eller V70...
Brainys V60

Det är ett Volvo original och jag köpte […]

Byta kondensor själv?

De brukar sitta i ordningen kondensor, laddluftkyl[…]

Under 30 sek efter tändning av kommer det ett[…]

V50 D2 man 2012 Glow plug?

Hej. Nybliven med denna bil. När jag kopplar[…]