Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Om den är extremt taksänkt är det väl bara att skippa nackskydden. :lol:
Användarvisningsbild
av emelie_90
Fluffen skrev:Om den är extremt taksänkt är det väl bara att skippa nackskydden. :lol:
Haha nu känner jag mig jättedum! Tänkte jag inte ens på :oops: Gud så dum jag känner mig!!!!
Användarvisningsbild
av Örnen
Fluffen skrev:Om den är extremt taksänkt är det väl bara att skippa nackskydden. :lol:
Jo det går säkert jättebra, för vid en påkörning bakifrån utan skydden knäcker man ju nacken ba´så huvet slits lös och hamnar på hatthyllan.... :)

Nej, Emelie sänk stolen lite närmare golvet. Jag tvivlar den är sååå extremt taksänkt så du kikar ut genom ett periskop. I P1800ES sitter man nästan på golvet och den har nackskydd! Låt vara att de skydden är något lägre men tror inte du behöver/ska ta bort nackskydden. Dessutom tror jag stolarna inte blir snygga utan nackskydd och du inte snygg utan huvud ... :cry:
Dessutom är det många bilister som blir arga, :evil: hetsiga :twisted: och liksom siktar in sig på LGF skylten. Kommer det nån dåre där så ligger ditt huvud rätt var det är på hatthyllan. :-O)
Senast redigerad av 1 Örnen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ja det är ju klart att man ska köra med nackskydd om det går.
Nu vet vi ju inte hur mycket hon har att röra sig med och i vissa a-traktorer undrar man hur folket får plats. :lol:
Användarvisningsbild
av emelie_90
Fluffen skrev:Ja det är ju klart att man ska köra med nackskydd om det går.
Nu vet vi ju inte hur mycket hon har att röra sig med och i vissa a-traktorer undrar man hur folket får plats. :lol:
jag mätte från golv till tak i Amazonen igår. Och det är 93-95 cm ungefär. Så den är ganska så taksänkt!
Som sagt så tror inte jag att stolarna blir snygga utan nackstöden! Men nått kommer jag nog på :D
Användarvisningsbild
av Fluffen
Funkar nog precis med nacksöden skulle jag tro då.
Går ju alltid att fixa om du vill. :wink:
Användarvisningsbild
av Pliind
eller köpa dig ferrarisäten ;) de brukar la va låga? ne men allvarligt kolla runt på garaget och fråga folk där va de har för stolar? har sett ett par 140 och 240isar som vart taksänkta!
Användarvisningsbild
av Örnen
Jaha detta var ett svårlöst fall. Gick och mätte på min 240. Höjden upp till ryggdelen från sitsytan är 60cm och till nackstödet 81cm.
När min syster som är 165cm sitter i stolen så är hennes huvud 3-5 cm OVAN nackstödets högsta punkt.
Det blir nog att platta till bilgolvet rejält och ha en stol med lövtunn sits och ta bort skenorna under stolen. Bulta den i golvet direkt så går det nog vägen. :-)-)
Eller ap-stuket vinkla ryggdelen bakåt korta armar långa ben och kort överkropp...
Senast redigerad av 1 Örnen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Sen beror ju höjden på körställningen, ligger du ner och kör eller är du en sån som måste köra spikrak i ryggen. :mrgreen:
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]