Red Dragon skrev:Jag skulle ej ens våga tänka tanken att lyfta hela bilsidan med orig domkraften. (ramen böjer sig som en banan) :-O)
Nix, vore därför tacksam för bilder på säkra lyftpunkter, speciellt framtill.
Vi börjar framtill.. subframens framkant, missa inte då åker kylaren. (nej balken är av HSS stål som är stenhårt. Den böjer sej INTE).. Alternativt i hjulens bakkant i förstärkningsplåten för subframen (triangelplåtarna). Sidofästena går utmärkt alltså bilens originalfästen, men som sagt skada dom inte, bilen böjer sej INTE det är nåt jag garanterar, ha ALLTID dörrarna stängda vid lyft... Bak kan man lyfta i länkarmsinfästningen i hjulets framkant. ALDRIG NÅNSIN i stötdämparinfästningen, det är en bult endast. OCH dom går av ibland , lyft isåfall under fjädern på länkarmen. Det är en plan yta. .. längst bak lyfter man under reservhjulsbaljan på förstärkningsplåten. Har man drag går det utmärkt att lyfta mot balken till draget.
Bild finns nu på min hemsida under tips/trix, finns även en beskrivning på remdragningarna.
Att inte alla punkter finns med som jag beskrivit beror på bilden jag valde. Dom punkterna som är på bilden är totalt idiotsäkra. INGEN kan misslyckas med dom. Övriga som känner att dom klarar ansvaret att ställa domkraften rätt kan använda alla punkterna jag nämner i mitt inlägg här.