Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Örnen
Nejdu luckan fick ingen åverkan. Panelen fick små hål. :) Någon skrev ju att man kunde borra i luckan. Det gjorde inte jag. Min hand fick värken. Du är nog lite petig som du själv tidigare konstaterat.

Jag är spänd av förväntan få höra din egen åverkansfria metod. Kan bara meddela att försöka ta hjälp av utbrytarkungen Harry Houdini inte går... han dog redan 1929 då ett av hans fans skulle testa ett av Harrys tricks som bestod i att låta någon ur publiken slå ett hårt slag rakt i magen. Det var bara det att detta skedde i logen efter uppträdandet och Houdini var inte beredd. Följden blev att hans mjälte sprack och han dog senare av inre blödningar. Faktum är att hans liv kunnat räddas om han uppsökt sjukhus i tid. Kirurgen hade då varit tvungen skära upp ett hål i magen för att kunna operera. Jag erkänner jag gjorde två hål, men gångjärnen är två. :lol:
av *pettson*
Örnen skrev:Nejdu luckan fick ingen åverkan. Panelen fick små hål. :) Någon skrev ju att man kunde borra i luckan. Det gjorde inte jag. Min hand fick värken. Du är nog lite petig som du själv tidigare konstaterat.

Jag är spänd av förväntan få höra din egen åverkansfria metod. Kan bara meddela att försöka ta hjälp av utbrytarkungen Harry Houdini inte går... han dog redan 1929 då ett av hans fans skulle testa ett av Harrys tricks som bestod i att låta någon ur publiken slå ett hårt slag rakt i magen. Det var bara det att detta skedde i logen efter uppträdandet och Houdini var inte beredd. Följden blev att hans mjälte sprack och han dog senare av inre blödningar. Faktum är att hans liv kunnat räddas om han uppsökt sjukhus i tid. Kirurgen hade då varit tvungen skära upp ett hål i magen för att kunna operera. Jag erkänner jag gjorde två hål, men gångjärnen är två. :lol:
min egen åverkansfria metod?.. Det finns ingen konstaterade jag i mitt första inlägg... sen om hålet är i luckan eller i panelen.. eller om man sågat av bygeln är inte av intresse.. Sålänge inget är som det var från fabrik har det skett åverkan även om den är liten.
Men det är inget att tjafsa om. Dom har fått upp luckan och är nöjda. :-)-)
av matslarsson
Ett elände sånt här. Hände här också. Så det verkar kört alltså? Någon som kan ta en bild på hur låsmekanismen etc ser ut så man vet var man ska bända, borra, fila eller på andra sätt jävlas för att komma in?
av todymob
det går att böjja till en kraftigare ståltråd å peta upp luckan inne i från gonom glappet under luckan då blir det inga märken...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Borra hål är lättast och syns knappt. Borret skär genom fuskskinnet på första varvet, sen går flikarna tillbaka och gör hålet nästan osynligt. Nu har jag inte måtten här, men jag kan återkomma på måndag.
Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.