Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
DrEvilBoy skrev:
AcidRaven skrev:Jag vet att Volvo tar 1600kr för att enbart byta dosa och programmera. Var in och frågade igår 30/9
:-O)

För 1 dosa och programmering?

Finns det någon annan verkstad som kan programmera dosor som man köper från exempelvis skroten? eller är det bara de stora volvo verkstäderna som har möjlighet att programmera in dosorna?
Det finns ju andra Volvo vekstäder !!!
jag blir lite sur när flk ger ett exakt pris, men inte anger var det kostar så mycke.
av DrEvilBoy
:lol:
Jag skickade iväg ett mejl förra veckan till rejmes (volvo) och frågade efter pris på just detta, men har inte fått svar ännu. Sist jag skickade en förfrågan till rejmes så tog det 2 månader innan svar :roll:
Blir nog till att ringa istället, jag återkommer med pris från Örebro.

Det jag menade med de "stora volvo verkstäderna" är om det finns mindre verkstäder som inte är specialliserade på Volvo. Eller de kanske inte får använda volvos program eller kanske för dyrt att köpa in för just bara volvo?
av AcidRaven
CarMan skrev:
DrEvilBoy skrev:
AcidRaven skrev:Jag vet att Volvo tar 1600kr för att enbart byta dosa och programmera. Var in och frågade igår 30/9
:-O)

För 1 dosa och programmering?

Finns det någon annan verkstad som kan programmera dosor som man köper från exempelvis skroten? eller är det bara de stora volvo verkstäderna som har möjlighet att programmera in dosorna?
Det finns ju andra Volvo vekstäder !!!
jag blir lite sur när flk ger ett exakt pris, men inte anger var det kostar så mycke.
Ber om ursäkt, det var på Volvo i Upplands Väsby jag frågade... Där skulle dom ha 1600kr för en dosa och programeringen.
av Joel93
UPPDATERING:
9184799 Denso 2 larmdosor och 1 mottagare kostar 1800:-
Kollade på Nybergs i Jönköping idag :)

Tycker att det inte var så farligt dyrt, med tanke på att det är Volvo :P
av MickeM
Hej.

Bara för info:

Jag hade exakt samma fel med räckvidden på båda dosorna.
Batteribyte hjälpte inte.

Jag köpte då en begegnad mottagare (Denso) på Blocket för 50 kr på vinst och förlust.
(OBS, endast mottagardosan)

Funkade klockrent omedelbart efter bytet, med båda orginaldosorna.

Ingen Omkodning eller programmering!!!
"Plug and play"

Koden sitter nog i datorn och inte i mottagaren, är min teori.

Den sitter ovanpå hastighetsmätaren, och byttes på 15 min

Micke.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag brukar ju sälja dessa mottagare för 50 kr på blocket :D
Jag har en kvar, tror jag, men kul att veta att det är plug-and-play! Nån som vet om det är samma mottagare till alla årsmodeller (97-00), eller skiljer det?
Användarvisningsbild
av taxi
Nej, begagnad. Men om det är så att den funkar på min -00 så behåller jag den!
Returbilen tar nog inte mycket för dessa, instrumenthus kostar 300 och då följer ju mottagaren med.
av Joel93
Okej, har bytt 4 st från skroten, så det blir nytt :)
Det ska passa :)
Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]

Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]