Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
s70 2,5 skrev:Jag lämnade in bilen idag på Volvo verkstad, fick då reda på att det var vevhusventilationen som var igensatt, precis som jag o vissa andra befarade. Volvo tar 5100kr inklusive oljebyte. Bara att bita i det sura äpplet o betala då jag måste ha bilen snabbt igen.
5100?.. ta fram verktygslådan.. kika på min sida och spara MINST 4000kr... ska inte säga vad jag tar för ett byte.. men just nu känns det som om volvo försöker tälja guld...
Användarvisningsbild
av Phantom
*pettson* skrev:
s70 2,5 skrev:Jag lämnade in bilen idag på Volvo verkstad, fick då reda på att det var vevhusventilationen som var igensatt, precis som jag o vissa andra befarade. Volvo tar 5100kr inklusive oljebyte. Bara att bita i det sura äpplet o betala då jag måste ha bilen snabbt igen.
5100?.. ta fram verktygslådan.. kika på min sida och spara MINST 4000kr... ska inte säga vad jag tar för ett byte.. men just nu känns det som om volvo försöker tälja guld...
Håller med pettson...fram med verktygslådan och det skadar inte att även skaffa Haynes för det har man råd med om man väljer att göra jobbet själv :wink:
Användarvisningsbild
av mrEasywin
s70 2,5 skrev:Japp 5100 kr kostar det men då byter dom även slangar samt olja o filter = Volvo tar bra betalt/dom måste få in pengar till alla nya bilar "fordkonstruktioner" som återkallas. Visst är det dyrt men då ska det väl bli bra gjort antar jag. Andra verkstäder har fullt/har ingen lust att vänta 3veckor. Har ej den kunskap som krävs för detta, vill inte plocka isär o sedan inte få ihop det sen.
Fast jag tror inte att du lämnar in bilen till Volvo personbilar Sverige. Mer troligt att du lämnar den hos en Volvo åf som knappast lider någon ekonomisk förlust(snarare tvärt om) av återkallade "fordkonstruktioner".

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]