Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

grammse skrev:http://www.tenico.nu/tips34.htm

jag har visselingen tillgång till gratis ljustering :wink: men annars hade jag nog ritat lite på väggen med gammla på sen dit men nya och grovjusterat in de. Eller har någon annan bättre förslag? ni brukar ju hugga bra på mig så kom igen nu :lol:
Det blir nog det mest exakta bara de gammla står någonlunda rätt. :D

Bilprovningen brukar väl justera om ljusen står lite fel eller? Det det gjorde de på en bil som jag bestiktigade för länge sen vill jag minnas. :???:
Om jag har förstått det hela.Jag kollar först hur strålkastarna lyser mot tex en vägg och gör markeringar.
Och sedan försöker jag justera in dom nya så gott det går.....
Men det går väl bara att justera i höjdled?
Hasse
Både höjd och sidled... Det finns 2 justerskruvar på varje strålkastare =)
Jag gjorde likadant när jag bytte, tejpade på väggen och riktade in mig på det sedan. Se till att du står en bit ifrån väggen så att ljuset sprids lite innan du markerar upp...
Jag har just dessa i krom på min V70 och kan intyga att ljuset aboslut inte är sämre på något vis, snarare tvärtom. Nya reflektorer etc... Dessutom är dem ju E-märkta =P
Och med xenon i så blir det grymt mycket bättre ljus än att ha xenon i orginalstrålkastarna... Helt klart ett bra köp =)
Hej! Har också gått med funderingar på att byta ut mina orginal lysen, kollat runt lite på tex blocket då står det att många har C70 klarglas lysen, är det utan projektordelen eller ser de lika ut som "styling" lysena? Har kollat runt lite men inte hittat något svar...
Användarvisningsbild
av Nexus
PapaBear skrev:Hej! Har också gått med funderingar på att byta ut mina orginal lysen, kollat runt lite på tex blocket då står det att många har C70 klarglas lysen, är det utan projektordelen eller ser de lika ut som "styling" lysena? Har kollat runt lite men inte hittat något svar...
C70 klarglas är från c70-03 (då klarglas kom tror jag.)Bilder är på en V70 :D Det ska vara dessa eller orginal enligt mitt tycke :-(O)
Bild
C70 klarglas är från c70-03 (då klarglas kom tror jag.)Bilder är på en V70 :D Det ska vara dessa eller orginal enligt mitt tycke :-(O)

Tackar så mycket, ja jag håller helt med dig, de är mycket snyggare än de med projektor.
Då blir det en tripp till volvo och beställa sig ett par glas då, för det finns väl inte som pirat misstänker jag?

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]