- ons 06 feb 2008, 22:41
Vad gäller ventilerna, att byta endast den som är synligt skev så javisst. det är godkänt. Man byter inte mera annars heller. Frågan är hur väl han ser om han vill använda begagnade styrningar. En styrning betingar runt 40 kronor ny.... Det tar honom mera tid och kraft att pressa bort en gammal, samt att det inte blir bra varesej i pressningen eller i övrigt. Hur vet han om styrningen är sliten?.. Har han tolkar?. Sicken idiot. *suckar...
pada skrev:Ringde bilförsäljaren idag och förklarade läget. Han åkte till Malmö för att leta topp men hittade ingen. Han erbjöd sig då att renovera den gamla toppen. OK tyckte jag, problemet är att han inte bytar alla ventiler utan bara de som är synligt skeva. Kan detta räcka tro? Han bytade dem dessutom inte till nya utan tog dem från 850 toppen som jag fick innan. Han tog även styrningen från 850 toppen och satte den på min gamla topp. Kan man göra så?? Vågar jag lita på att det håller mer än hem från verkstaden? Hoppas att det gör det, orkar inte hålla på med detta mer.Styrningen kan han inte dra ur gamla toppen och montera om. Den toppen skulle JAG ALDRIG montera.. Styrningen är en engångs sak.
Vad gäller ventilerna, att byta endast den som är synligt skev så javisst. det är godkänt. Man byter inte mera annars heller. Frågan är hur väl han ser om han vill använda begagnade styrningar. En styrning betingar runt 40 kronor ny.... Det tar honom mera tid och kraft att pressa bort en gammal, samt att det inte blir bra varesej i pressningen eller i övrigt. Hur vet han om styrningen är sliten?.. Har han tolkar?. Sicken idiot. *suckar...