- tor 07 feb 2008, 15:01
Hejsan igen, var ute och tog en sväng med bilen idag för att provocera kopplingen lite och se om den slirar.
Gjorde bland annat det som Claes74 tipsa om och bilen dog direkt när jag släpte vid 2000 varv med fyransväxel i.
Sen gjorde jag även så (läste ett annat tips på ett bmw forum) att jag ligger och kör i 50-70 på femman, stämplar plattan i mattan och kopplingen med så den varvar upp rejält och släpper sen direkt igen. Då gick bilen ner i vaarv direkt igen.
So far so good? ska väll inte vara något problem med kopplingen då? Men när jag kliver ur bilen när jag kommer hem så luktar det så där bränt gummi igen, speciellt vid vänster framdäck. Är det kopplingen? eller är det bara däcket eftersom jag spann lite? Vad är det för vätskor som går till kopplingen kan man byta det? sen att kopplingen känns stel och rostig ibland kan inte det bero på pedalstället? för kopplingen har ju en fjäder på sig, kan man byta den? Samt sista frågan, hur ligger era pedaler, i nivå med varandra? för min gas ligger längre ner, sen har vi bromsen i mitten, och kopplingen högst.
Så det var nog allt, hoppas någon kan svara :)
T-gul i hjärtat, T-röd i blodet volvo for life,