Men smaken är som baken :roll:
Moderator: Moderatorer
*pettson* skrev:Men även om det är flyttgods krävs väl att fordonet har belysningsreglerna som finns i sverige.. Alltså sidoblinkers och parkeringsljus på ett eller annat sätt.Håller med! tror inte att de godkänner det bara för att det är en import.. vet bilar som det fått tejpa över delar av lyktorna på för att de inte stämmer med svenska bestämmelser.
En kusin till mej bodde ett antal år i staterna och tog med sin bil hem. Avgasreglerna var ju inget på där fick han dispens mot ett antal kronor (Trots att han inte ville ha det).. men just belysningen, han fick fixa parkeringsljus precis så som jag gjort idag för att få åka ifred för bosse batong. Samt att han fick montera sidoblinkers?
*pettson* skrev:Men även om det är flyttgods krävs väl att fordonet har belysningsreglerna som finns i sverige.. Alltså sidoblinkers och parkeringsljus på ett eller annat sätt.Jag hade en kundbil som var usa flyttgods. Var tvungen eftermontera sidoblink och reflexer bak för att de skulle godkänna på besiktningen.Så jag är lite inne på ditt spår men PHANTOM kanske charmar gubbarna på bilprov så de glömmer bort kontrollera bilen :lol:
En kusin till mej bodde ett antal år i staterna och tog med sin bil hem. Avgasreglerna var ju inget på där fick han dispens mot ett antal kronor (Trots att han inte ville ha det).. men just belysningen, han fick fixa parkeringsljus precis så som jag gjort idag för att få åka ifred för bosse batong. Samt att han fick montera sidoblinkers?
grammse skrev:Det blir till att ta korta kjolen då och förhoppningsvis är gubben dragen åt det hållet :lol:*pettson* skrev:Men även om det är flyttgods krävs väl att fordonet har belysningsreglerna som finns i sverige.. Alltså sidoblinkers och parkeringsljus på ett eller annat sätt.Jag hade en kundbil som var usa flyttgods. Var tvungen eftermontera sidoblink och reflexer bak för att de skulle godkänna på besiktningen.Så jag är lite inne på ditt spår men PHANTOM kanske charmar gubbarna på bilprov så de glömmer bort kontrollera bilen :lol:
Phantom skrev:skit i henne? vad gör man inte för svensk inkonsekvenskontroll..grammse skrev:Det blir till att ta korta kjolen då och förhoppningsvis är gubben dragen åt det hållet :lol:*pettson* skrev:Men även om det är flyttgods krävs väl att fordonet har belysningsreglerna som finns i sverige.. Alltså sidoblinkers och parkeringsljus på ett eller annat sätt.Jag hade en kundbil som var usa flyttgods. Var tvungen eftermontera sidoblink och reflexer bak för att de skulle godkänna på besiktningen.Så jag är lite inne på ditt spår men PHANTOM kanske charmar gubbarna på bilprov så de glömmer bort kontrollera bilen :lol:
En kusin till mej bodde ett antal år i staterna och tog med sin bil hem. Avgasreglerna var ju inget på där fick han dispens mot ett antal kronor (Trots att han inte ville ha det).. men just belysningen, han fick fixa parkeringsljus precis så som jag gjort idag för att få åka ifred för bosse batong. Samt att han fick montera sidoblinkers?(Men frugan lär inte bli glad)
sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]