- fre 04 jan 2008, 13:40
#163144
För att vara på den säkra sidan testade jag med en annan magnetventil och hör och häpna med denna så försvann ett annat problem jag hade (svajande laddtryck). Åkte till Volvo och bytte ut den "nya" jag köpt så nu lirar trycket iaf. Ska radera felkoderna igen nu och se vad som händer, lampan slocknade inte av sig själv vid bytet av ventilen iaf.
Det är alltså inte ens säkert att man får en fungerande del när man köper den ny ens :(
Har kollat alla tryckslangar visuellt och de ser ok ut. Har även letat efter kortslutna kablar med multimetern men där kammar jag noll.
-> Pettson
Du skrev ovan ang min felkod:
Vet du om det verkar korrekt? Den laddar ju garanterat mer än grundladd trots att felkoden är satt?!
Mvh
Magnus
kolla även magnetventilen som sitter vid luftburken den spökade på min -99. den kärvade.jag hade samma problem.-> XC70-D5...
För att vara på den säkra sidan testade jag med en annan magnetventil och hör och häpna med denna så försvann ett annat problem jag hade (svajande laddtryck). Åkte till Volvo och bytte ut den "nya" jag köpt så nu lirar trycket iaf. Ska radera felkoderna igen nu och se vad som händer, lampan slocknade inte av sig själv vid bytet av ventilen iaf.
Det är alltså inte ens säkert att man får en fungerande del när man köper den ny ens :(
Har kollat alla tryckslangar visuellt och de ser ok ut. Har även letat efter kortslutna kablar med multimetern men där kammar jag noll.
-> Pettson
Du skrev ovan ang min felkod:
ErsättningsvärdeHar skaffat en laddtrycksmätare och min verkar ladda upp till 1,4 bar.
-Endast grundladdtryck tillåts
-Ingen EGR-reglering sker
Vet du om det verkar korrekt? Den laddar ju garanterat mer än grundladd trots att felkoden är satt?!
Mvh
Magnus
V70 TDi -00
http://www.krokodilracing.se
http://www.krokodilracing.se