- tis 11 dec 2007, 10:57
#156918
såå om du vill ha *pulver* som är ständigt vilade och väntandes på att få jobba snabbt effektiv och säkert. Då pratar vi om effekt i klassen runt 80-140 000kr.. för motorn.. Och nej det är inte nåt skämt..
Du kan själv kika på autech till exempel..
350hk-500nm= 80 000kr
400hk=570nm= 139 995kr...
förstärkt växellåda med diff tillkommer.. ligger på runt 50 000kr..
det är inte bara att chippa....
Larsson87 skrev:Igår vart jag ifrån åkt vid ett par rödljus, visserligen av en typ helt ny bmw m3Ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Även om du chippar som en tok är ingen turbobil gjord för att dra från start. Dom flesta har laddtrycks sänkning på ettan och backen.
har en v70 t5 -97:a, vad kan jag göra för att inte bli ifrån åkt sådär igen ??
Hur mycket måste jag lägga ner och på vad ??
Vet att man kan få bilen chippad för 3000:- och få ca 40-50hk, men räcker det ?? :)
bilen har gått ca 28300 mil, så vet inte om man vågar börja leka alltför mycket med den.
tacksam för svar
såå om du vill ha *pulver* som är ständigt vilade och väntandes på att få jobba snabbt effektiv och säkert. Då pratar vi om effekt i klassen runt 80-140 000kr.. för motorn.. Och nej det är inte nåt skämt..
Du kan själv kika på autech till exempel..
350hk-500nm= 80 000kr
400hk=570nm= 139 995kr...
förstärkt växellåda med diff tillkommer.. ligger på runt 50 000kr..
det är inte bara att chippa....