Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
podguy skrev:Den jag köpt är tillräckligt stor för att täcka hela rutan. Jag bor visserligen i Göteborg men har ett sjukligt behov av att klara av att göra saker själv. Kanske någon störning som från barndomen. Tack ändå för hjälpsamheten och bra tips
Det är rätt, roligast att göra jobbet själv..
dok inte alltid det blir bäst men vafasen sålänge man tycker det är hyffsat kan man ju glädjas åt att man klarade det =)

Skriv gärna hur resultatet blir, bild om du har möjlighet är ju aldrig fel

//Martin
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag provmontera Biltemas återanvändbara solfilm och den var mycket enkel få dit snyggt och är ej tunn och sladdrig som billig film brukar vara.
Ett tips kanske :???: . Blir det ej bra är det bara ta loss och dit med den igen.
Användarvisningsbild
av erikfromtheisland
Jag hade samma tanke som du, men gav upp p.g.a alldeles för mkt jobb. Köpte solarplexius istället, monterades på typ 5-10 minuter med mkt bra resultat. Det enda minuset är att bakrutorna inte går att köra ned, men hur ofta kör man ned dem?
Användarvisningsbild
av podguy
Jag e så in i helvete arg. :evil: Nu har jag lagt 600:- på solfilm som ligger i papperskorgen. Jag vill inte ha några fler tips... förutom Solarplexius. :x
av Fisketorp
podguy skrev:Jag e så in i helvete arg. :evil: Nu har jag lagt 600:- på solfilm som ligger i papperskorgen. Jag vill inte ha några fler tips... förutom Solarplexius. :x
Kompiserbjudandet står kvar, ifall hon har tid ;)

//Martin
Användarvisningsbild
av podguy
Okej då! Kan ju alltid kolla med henne. Kolla du först och hon är intresserad så maila mig hennes nummer? andreasge"snabela"gmail.com

TACK :oops:
av Fisketorp
podguy skrev:Okej då! Kan ju alltid kolla med henne. Kolla du först och hon är intresserad så maila mig hennes nummer? andreasge"snabela"gmail.com

TACK :oops:
Ska höra med henne, är en arbetskompis tjej så kan ta lite tid innan du får svar

//Martin
av Dubben
När jag filmar rutor på bilar brukar jag endast plocka ner dörrsidan och ta bort rutlisten.
Varför? Jo, när rutan är i lodrät läge blir det mindre risk för dam på rutan, du kommer åt lika väl ut i kanterna som när du har rutan på ett bord och du slipper he sönder massa plastdelar och repa dörrkarmen när du plockar ut rutan. Och inte att glömma, tidsvinsten!
Såhär gör även profs, sedan är det upp till var och en hur duktig man är och hur bra topcutingen blir.
Solarpexius kan jag inte rekomendera ivfall, sämre grejjor får man leta efter. Passformen, repkännsligare än allt annat och skramlar en hel del om man har lite stereo i bilen. Bättre att köpa nåra rullar film och träna på :)

//Dubben
Användarvisningsbild
av erikfromtheisland
Dubben skrev:När jag filmar rutor på bilar brukar jag endast plocka ner dörrsidan och ta bort rutlisten.
Varför? Jo, när rutan är i lodrät läge blir det mindre risk för dam på rutan, du kommer åt lika väl ut i kanterna som när du har rutan på ett bord och du slipper he sönder massa plastdelar och repa dörrkarmen när du plockar ut rutan. Och inte att glömma, tidsvinsten!
Såhär gör även profs, sedan är det upp till var och en hur duktig man är och hur bra topcutingen blir.
Solarpexius kan jag inte rekomendera ivfall, sämre grejjor får man leta efter. Passformen, repkännsligare än allt annat och skramlar en hel del om man har lite stereo i bilen. Bättre att köpa nåra rullar film och träna på :)

//Dubben
Que? Solarplexit (5rutor) jag köpte satt som en smäck, har du monterat dem rätt? Skillnaden mot vanlig solfilm är att:

1. Du kan ta bort det på vintern om du vill = bättre sikt
2. Repor som ev uppstår syns inte utifrån, till skillnad från vanlig solfilm då det blir ett ljust streck där det ev. blir en repa.

Skramlet kan jag dock hålla med om, men bara om man kör på en ojämn/grusväg.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]