Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
rallye skrev:menar du att lampan kan tändas både av för låg eller hög laddning?
har en startkontakt liggande så jag kan ju prova att skifta den
Nej hög laddning tänder den. MEN dålig kontakt i tändningslåset kan med tända den eftersom den inte får 15 spänning som den ska. Så testa med den kontakten du har.
av patrix
*pettson* skrev:
Nej hög laddning tänder den. MEN dålig kontakt i tändningslåset kan med tända den eftersom den inte får 15 spänning som den ska. Så testa med den kontakten du har.
Kan det inte vara det klassiska felet "Glapp i ABS-styrboxen"?
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... bs+ecu+fix
av *pettson*
patrix skrev:
*pettson* skrev:
Kan det inte vara det klassiska felet "Glapp i ABS-styrboxen"?
http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... bs+ecu+fix
inget är omöjligt?. Men det är ytterst ovanligt på en 850.. däremot på en senare 70 serie när man bytte ABS system.
av rallye
bytt startkontakt,ingen skillnad.. suck...
av rallye
är styrboxen lika på -94 o -96 månne?
kanske värt att skifta isåfall för att testa om det blir skillnad
av *pettson*
rallye skrev:är styrboxen lika på -94 o -96 månne?
kanske värt att skifta isåfall för att testa om det blir skillnad
man får väl lilla boxen 96?.. det är ju stora 94.. men det ser man ju om det skiljer eller inte.
av rallye
jojomen , de var naturligtvis olika.
nu får jag fundera på hur jag går vidare
av sm5vea
rallye skrev:ett kärt ämne:ABS-lampa som lyser.
på min 850 -96 2,5 verkar lampan tändas när bilen gått på tomgång ca 5 min.o står helt still. Kör jag sedan direkt fortsätter den lysa,men stänger jag av o väntar ca en kvart eller mer , startar o åker slocknar den vid 20-30km/h. tänds sedan inte förrän den står på tomgång igen en stund.
Tips på felsök på egen hand ?
Önskar jag hade en äldre med "blinkhjälpen" !
Tack på förhand!
:roll:

du kan ju kolla värden på givaren det ska vara minst 800-900 ohm
på varje givare till bak hittar du kablarna i skuffen bakom ryggstödet högersida jag har samma problem ena givare trasig så jag la ett motstånd på 1000 ohm och nu e lampan släckt ha det
av *pettson*
sm5vea skrev:
på min 850 -96 2,5 verkar lampan tändas när bilen gått på tomgång ca 5 min.o står helt still. Kör jag sedan direkt fortsätter den lysa,men stänger jag av o väntar ca en kvart eller mer , startar o åker slocknar den vid 20-30km/h. tänds sedan inte förrän den står på tomgång igen en stund.
Tack på förhand!

på varje givare till bak hittar du kablarna i skuffen bakom ryggstödet högersida jag har samma problem ena givare trasig så jag la ett motstånd på 1000 ohm och nu e lampan släckt ha det
ja det är ju en kalaside? Du har inte funderat på vad som händer när abs systemet träder in? Du kommer nu att få ett låst hjul och 3 hjul med abs.. det lär väl bli spännande i vinter.. :idea:
av sm5vea
*pettson* skrev:
sm5vea skrev:
Tack på förhand!

har kollat om det låser men det bromsar som vanligt

ja det är ju en kalaside? Du har inte funderat på vad som händer när abs systemet träder in? Du kommer nu att få ett låst hjul och 3 hjul med abs.. det lär väl bli spännande i vinter.. :idea:

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]