Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ab668
når du byttet clutchen, byttet du utløserlageret også?
hadde en Jeep for en stund siden, og der var utløserlageret ødelagt. Lyden er veldig lik det som vi har i Volvoene...
Kan det være dette?
av jimpa99
jag hade samma fel på min v70 97 17000mil men jag bytte växelådsolja till en helsyntets olja då blev den tyst och mycke mjukare att växla, på billia byter man tydligen aldrig vxl olja på service :?:
av tlars
Har samma ljud i min V70 98 och när jag bytte kamrem för nåra år sedan så såg jag att inre plastkåpan runt kamremmen var trasig på ett ställ så den kan det ju vara, bytte den aldrig så jag vet inte säkert men möjligheten finns.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Visst känner ni igen det oregelbundna "drevklappret" från växellådan, som man hör när man står still med motorn på tomgång, friläge och uppsläppt koppling?
Det anses vara helt normalt på M56 :-)
Har att göra med att några av synkringarna sitter på utgående axeln av utrymmesskäl, vilket gör att några av drevparen roterar även då man har friläge i. Sen pulserar vevaxelns vinkelhastighet på tomgång och då slår dreven i det lilla spel som alltid finns mellan dem.
Hörs mest om bilen är varmkörd men har stått still ett tag så att oljan har hunnit rinna av dreven. När man väl rullar så hjälper kronhjulet till med att skyffla ny olja över dreven :P
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]