Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
Tycker det är lite tråkigt att folk inte vill hjälpa pga "stöldrisk"
Visserligen förståligt med, inte så skoj att få bilen ofrivilligt utlånad men de som är kapabla att "snatta" en modernare bil gör det ändå..

Borde väl gå att lösa genom att posta bild på regbevis samt körkort
så kan man ju se att det stämmer, skulle man mot förmodan annta att bilderna är mixtrade med så går reg + perssonbevis att kolla upp enkelt.

På detta vis kan ju det som vill hjälpa skicka PM så inte hela världen får läsa.

kanske gör det krångligt men det borde ju funka, inte så kul att behöva gå till volvo och betala med semesterkassan för en bil som kanske är övrigt skabbig när hjälpen finns att få.

//Martin
av lordkulvrt
jo det är en pinne !! och en importare så fick bara med en pinne vid köpet har kollat med fyra olika småfirmor om att ta bort den men det säger att man måste ha tillgång till volvosdator men vet inte har hört av andra att det går att brygga över på nått sätt e själv helt korkad va det gäller bilar och elektronik .. själv e jag snickare så det som inte går att lösa med hammare lämnar jag bort(haha) e segt som fan för får en firma bil i mitten av oktober och tänkte den skulle hålla tills dess. läcker olja mellan motor och växel lådan så det blir nog lite för mycket pengar att lägga på en sådan gammal bil --så e det någon som vill köpan så hör av er ..
av Fisketorp
Miltal, färg, bilder och skick utöver oljesprut?

Tycker du inte 6-7tusen är värt att lägga på bilen för att få oljespillet att sluta inkl ny koppling?

//Martin
av lordkulvrt
att byta imobalilzer kostar 6100 hos volvo dom påstår att den inte går att koppla ut så man måste byta hela skiten sedan e det packningen mellan motor och växel lådan .. oba automat .. kostar minst 5000 hos bilfirma ,, så hittar jag ingen finger färdig som kan koppla ut skiten så blir det till at sälja han , som reservdels bil eller plocka ner han i delar och sälja .. tacka vet jag gammla 140ian ingen onödig el dynga där inte ..kunde till och med jag mecka med ..
av *pettson*
lordkulvrt skrev:att byta imobalilzer kostar 6100 hos volvo dom påstår att den inte går att koppla ut så man måste byta hela skiten sedan e det packningen mellan motor och växel lådan .. oba automat .. kostar minst 5000 hos bilfirma ,, så hittar jag ingen finger färdig som kan koppla ut skiten så blir det till at sälja han , som reservdels bil eller plocka ner han i delar och sälja .. tacka vet jag gammla 140ian ingen onödig el dynga där inte ..kunde till och med jag mecka med ..
Immon går utmärkt att koppla ur :lol: Lite synd dom inte har pejl på skiten. Min första kopplade jag ur på min parkeringsplats jag hade då. Det tog en timma utan några som helst kunskaper om den.
av lordkulvrt
dom på volvo vill väll bara sälja delar men kan väl fan göra ett undantag ..skall bara ha bilen till februari då den skall besiktigas .-så vill inte lägga någara pengar på fanskapet får gå ut och börja leka lite med kablarna själv kan väl inte vara så jävla svårt,, om inte annars ett fint helg nöje .. ha det gött i morgon e det fredag !!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]