Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Hilmer skrev:Lånar tråden lite då jag har ett snarlikt problem, min kupéfläkt går nämligen endast på läge 1-3, på läge 4 är den stendöd. Så tips på vad som strular tas tacksamt imot.
går den på läge 1,2,3 är motståndet helt. När du öppnar som dom andra gjort här sitter ett blått relät där bakom. Byt det. Det är effektreläet för steg 4
av giebat
Nu är motståndet bytt och fläktmotorn smörjd. Fläkten fungerar igen och går dessutom tystare än någonsin. Tack för all hjälp!

/Martin :D
av tobban31
kan man smörja fläkten ????????? eller rättare sakt fläktmotorn
av *pettson*
tobban31 skrev:kan man smörja fläkten ????????? eller rättare sakt fläktmotorn
Det går men kräver att man monterar isär motorn i delar.
Användarvisningsbild
av Hilmer
*pettson* skrev:
Hilmer skrev:Lånar tråden lite då jag har ett snarlikt problem, min kupéfläkt går nämligen endast på läge 1-3, på läge 4 är den stendöd. Så tips på vad som strular tas tacksamt imot.
går den på läge 1,2,3 är motståndet helt. När du öppnar som dom andra gjort här sitter ett blått relät där bakom. Byt det. Det är effektreläet för steg 4
Ska prova detta, Tack! :)
Vet du vad ett nytt kostar förresten!?
av *pettson*
Hilmer skrev:
*pettson* skrev:
Ioförsej kan det ju vara bytt mot ett i en annan färg men det ska vara ett VÄXLANDE relä inte ett vanligt slutande.
Användarvisningsbild
av Hilmer
*pettson* skrev:
Hilmer skrev:
*pettson* skrev: går den på läge 1,2,3 är motståndet helt. När du öppnar som dom andra gjort här sitter ett blått relät där bakom. Byt det. Det är effektreläet för steg 4
Ioförsej kan det ju vara bytt mot ett i en annan färg men det ska vara ett VÄXLANDE relä inte ett vanligt slutande.
Är det ett "vanligt" skiftande 30A relä då!?? för i så fall ska man ju inte köpa på volvo för dyra pengar... ;)

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]