Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tusse
*pettson* skrev:
Tusse skrev:Hur menar du då? Alla vet ju ändå att Volvolarmen endast fungerar som en C-lås´öppnare. Och om jag monterar ett cargard i stället, så syns ju detta på blinkdioden. Det är väl snarare bättre för min egen del att klargöra att det sitter ett Cargard monterat i bilen. Då gäller ju även självriskreduceringen efersom larmet är Godkänt av försäkringsbolaget.
Du förstår.. ibland är det bra att en potentiell tjuv inte vet vilken larmtyp som sitter i bilen. Alla larm har sina svagheter.
Genom att berätta vilken larmsort och typ du har så har du underlättat om det är nån som är intresserad.
Regelmässigt ska man faktiskt märka bilen med larmtypen. Det är nåt jag gjort på alla bilar jag monterat i. På ett ställe där man lätt ser om man kommer in RÄTT väg.

Jag vill nog påstå att just Cargard 950S är ett av de mest kompetenta larmen. Jag har haft tillfälle att prova samtliga deras modeller, enda sedan den 1:a modellen kom ut någon gång på 70 talet. Har även provat Defas samtliga modeller, helt utmärkta larm. Tillskillnad mot volvos halvfabrikat.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:
*pettson* skrev:
Tusse skrev:Hur menar du då? Alla vet ju ändå att Volvolarmen endast fungerar som en C-lås´öppnare. Och om jag monterar ett cargard i stället, så syns ju detta på blinkdioden. Det är väl snarare bättre för min egen del att klargöra att det sitter ett Cargard monterat i bilen. Då gäller ju även självriskreduceringen efersom larmet är Godkänt av försäkringsbolaget.
Du förstår.. ibland är det bra att en potentiell tjuv inte vet vilken larmtyp som sitter i bilen. Alla larm har sina svagheter.
Genom att berätta vilken larmsort och typ du har så har du underlättat om det är nån som är intresserad.
Regelmässigt ska man faktiskt märka bilen med larmtypen. Det är nåt jag gjort på alla bilar jag monterat i. På ett ställe där man lätt ser om man kommer in RÄTT väg.

Jag vill nog påstå att just Cargard 950S är ett av de mest kompetenta larmen. Jag har haft tillfälle att prova samtliga deras modeller, enda sedan den 1:a modellen kom ut någon gång på 70 talet. Har även provat Defas samtliga modeller, helt utmärkta larm. Tillskillnad mot volvos halvfabrikat.
Jag har inte varit med om ett defa larm som har fungerat utan problem i mera än 1 år och har monterat många defalarm. Jag kan nog bygla startspärren i sömnen :wink: efter alla kundbilar som har haft strul.
Aldrig mera ett DEFA larm på någon av mina bilar. :evil:
av Tusse
Jag har aldrig haft några som helst problem med vare sig Defa eller Cargard, vilka dessutom är de största aktörerna inom billarmsbranschen.
De andra fabrikaten är ej ens värda att nämnas som tex, Cobra, m,fl.

För att larmelektroniken skall fungera fullt ut så krävs det en optimal installation av larmet, annars så strular det oavbrutet.
av Gant
grammse skrev:Hej GANT. Tänk på att det finns de som söker knep här för att stjäla saker ur bilar eller hela bilen!!!!
:twisted:
tänkte inte på det, känns bara så jävligt när man inte får ha sina saker ifred för alla pundarpuckon som springer lösa :evil:
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:Jag har aldrig haft några som helst problem med vare sig Defa eller Cargard, vilka dessutom är de största aktörerna inom billarmsbranschen.
De andra fabrikaten är ej ens värda att nämnas som tex, Cobra, m,fl.

För att larmelektroniken skall fungera fullt ut så krävs det en optimal installation av larmet, annars så strular det oavbrutet.
Vad är det för fel på cobra larm???
Det kanske är så att TOYOTA och defa larmen ej går ihop då det strula ofta med startspärr . Larmen aktivera själv körspärr som gjorde att man fick programera om .Tjuvlarma helt utan orsak var oxå ganska vanligt. Det är min erfarenhet och jag kan montera larm enligt optimal installation :wink: :wink:
av Tusse
TOYOTA..vad är det för nått?? :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:TOYOTA..vad är det för nått?? :D
Det var ju ett utförligt svar !!
Man ska inte smuttskasta andra märken om man inte kan stå till svar för sina åsikter :evil:
Om Volvo lärde sig av Toyota kanske de skulla kunna vinna någon undersökning t e x bästa märkesverkstad :wink: :wink:
Det finns svart på vitt. :) i många undersökningar :lol:
Tillbaka till tråden nu kanske :wink:
Mitt orginallarm fungerar kanon bra och jag tänker inte berätta om det löser ut av en krossad ruta. Det får tjuven själv märka och bli jagad med bössan laddad med salthagel :-~
av Tusse
grammse skrev:
Man ska inte smuttskasta andra märken om man inte kan stå till svar för sina åsikter :evil: :-~
Vilket jävla skitsnack du kör med? Vad är det jag ej står till svars för?
Är du kanske dålig så här dagen efter. (Pulvermos)
Användarvisningsbild
av Nexus
Tusse skrev:
grammse skrev:
Man ska inte smuttskasta andra märken om man inte kan stå till svar för sina åsikter :evil: :-~
Vilket jävla skitsnack du kör med? Vad är det jag ej står till svars för?
Är du kanske dålig så här dagen efter. (Pulvermos)
Jag undra vad det är för fel på cobra larm???
(pulvermos är för såna med löständer som ej kan tugga vanlig mat :lol:)

Jag berätta om strul vi ständigt hade med defa larmen som monterades på toyota bilar då jag jobba som toyota mekaniker. Det är min erfarenhet av DEFA men det gick visst inte fram :???:
Skönt att du har klarat dig utan strul med de larmen och kunder som ej kan starta sina bilar.
av Tusse
Toyota..? Men detta är väl ett Volvoforum? Tror att du hamnat i totalt fel forum. Sök på nätet så hittar du säkert rätt.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]