- mån 24 sep 2007, 11:55
#134942
alltså dom ska röra sej men det ska vara motstånd.
Jim Profit skrev:Ja, då fick bilen en översyn i helgen. Kan börja med att säga att spakstället passade fast det var från en 2.5 -96, jag drar alltså slutsatsen att det är samma på alla modeller.smort upp anslutningarna för vajrarna? Alltså där dom ansluter på växellådan? *funderar*..känn på armarna på lådan om där är glappt?
Bytte spakställ och bussningar. Resultatet var att spaken blev mkt mer distinkt och känns bättre, varvid det känns skönt att det byttes trots att problemet kvarstår. Kostnad var 770:- för den som undrar. Jag inbillar mig även att den inte kastar ur ettans växel lika ofta men är inte säker. Som sagt, den kastar fortfarande ur ettan ibland.
Det konstiga är att den är verkligen inte konsekvent, har provat många starter med både "släppa hårt" och "segdra iväg" samt "i gupp" principen.. :lol:
Ibland funkar det och ibland inte trots att jag tycker jag gör likadant, kanske sker det typ var 10-20 gång att den någon gång kastar ur ettan.
Några fler ideer? :D
alltså dom ska röra sej men det ska vara motstånd.