Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olson
Slå på o av tändningen 4ggr, den femte låter du den va på. tryck på fjärren du vill aktivera. Tryck på nästa fjärr. Vill minnas att bilen lämnar kvittenssignal för varje fjärr. Detta är som jag kommer ihåg ur minnet (finns bättre minnen än mitt) men kolla helst instruktionsboken, det var ett tag sedan jag hade 850.
av Tusse
olson skrev:Slå på o av tändningen 4ggr, den femte låter du den va på. tryck på fjärren du vill aktivera. Tryck på nästa fjärr. Vill minnas att bilen lämnar kvittenssignal för varje fjärr. Detta är som jag kommer ihåg ur minnet (finns bättre minnen än mitt) men kolla helst instruktionsboken, det var ett tag sedan jag hade 850.
Spelar det någon roll vilken knapp man trycker på? Lock eller Unlock ? Eller ska man trycka på båda samtidigt? (har ett S70 larm)
Användarvisningsbild
av Nexus
olson skrev:Slå på o av tändningen 4ggr, den femte låter du den va på. tryck på fjärren du vill aktivera. Tryck på nästa fjärr. Vill minnas att bilen lämnar kvittenssignal för varje fjärr. Detta är som jag kommer ihåg ur minnet (finns bättre minnen än mitt) men kolla helst instruktionsboken, det var ett tag sedan jag hade 850.
Instruktionsboken säger endas :( kontakta Aktoriserad Volvo verkstad
Användarvisningsbild
av Sparkz
Programmering görs på volvoverkstad med systemtestern. Upp till 95 (utan OBD) funkade det att sätta på tändningen 5 ggr.

Batteribyte i fjärr är inga problem, den har sin unika kod. Vid en programmering lär man bilen att känna igen den nya fjärren. Du måste lämna samtliga fjärrkontroller, programmeringen sopar rent i minnet och lägger sedan in dem igen.
av Tusse
Ok, Tack för alla svar.
Användarvisningsbild
av zcooter
Det står i instuktionsboken hur man gör på just din bil om oturen är framme vid batteribyte.
av 850-Mange
Kliver in med en egen fråga runt detta. Har frågat tidigare men blev inte riktigt klok på om det gick...

En av mina fjärrdosor (V70 -00) är trasig i skalet men fungerar i övrigt att använda. Har fixat en ny fjärr som jag skulle vilja använda istället. Går det smidigt att plocka ut innanmätet i den gamla och stoppa i den nya och bara köra på. Borde ju vara så tycker jag...
Användarvisningsbild
av Nexus
zcooter skrev:Det står i instuktionsboken hur man gör på just din bil om oturen är framme vid batteribyte.
Av eget intresse skulle jag vilja veta på vilken sida det står hur man codar in dosan utan att behöva uppsöka Bilia???????
av 850-Mange
850-Mange skrev:Kliver in med en egen fråga runt detta. Har frågat tidigare men blev inte riktigt klok på om det gick...

En av mina fjärrdosor (V70 -00) är trasig i skalet men fungerar i övrigt att använda. Har fixat en ny fjärr som jag skulle vilja använda istället. Går det smidigt att plocka ut innanmätet i den gamla och stoppa i den nya och bara köra på. Borde ju vara så tycker jag...
Kan nu svara på min egen fråga. Det går förstås alldeles utmärkt att ta ur kretskortet ur den gamla dosan och stoppa i den nya fräscha. Funkade bra och var ju hur lätt som helst.
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]