Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Sussie_82 skrev:Fick förklaringen till det hela idag. Övre motorfästet är totalt slut. Så när jag accar, vilket jag gör mest på tvåan så vrider motorn sig fel och då låter det som det gör och känns även i kopplingen, men tack iaf för era svar. Trevlig helg på er.
vore intressant hur det påverkar kopplingen? Eftersom den går igenom en slang och är hydraulisk? *funderar..
Klonket jag däremot förstå då..
Är motorfästet under remskivan helt eller är motorn sjunken där med?
Användarvisningsbild
av Sussie_82
*pettson* skrev:
Sussie_82 skrev:Fick förklaringen till det hela idag. Övre motorfästet är totalt slut. Så när jag accar, vilket jag gör mest på tvåan så vrider motorn sig fel och då låter det som det gör och känns även i kopplingen, men tack iaf för era svar. Trevlig helg på er.
vore intressant hur det påverkar kopplingen? Eftersom den går igenom en slang och är hydraulisk? *funderar..
Klonket jag däremot förstå då..
Är motorfästet under remskivan helt eller är motorn sjunken där med?
Var en mek på volvo som tipsade mig om det övre motorfästet. Ingen aning faktiskt om det är det, omöjligt är det väl inte men den blev tyst efter jag bytte det övre. Så det återstår att se om det jag kände i kopplingen kommer tillbaks.
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]