Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Blågrön vätska som smakar beskt.. :lol:
Min fordonslärare hade varit stolt, hans recept var också att smaka på vätskor om man på annant sätt inte kunde avgöra vad det var...

Glykol smakar visst sött, med en besk eftersmak och är blågrön så det låter som ett läckade värmepaket...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Åh visst ja, den beiga boxen är värmepaketet , i den ligger ett element som troligen är det som läcker. Det kan iofs vara någon slang eller anslutning också..

/Thomas
av catoo
Hm. Hur komplicerat är detta att laga???
Om ni lyckas lirka er fram till bilden som jag inte lyckades bifoga, så kan ni se att det finns ett läckage...
Men men, om vi nu säger att det är värmepaketet som felar, hur surt o dyrt är detta att byta då??
Användarvisningsbild
av Funk
Tyvärr är det väl ungefär den första del man monterar i bilen så den är reält inbyggd, kanke det finns något snabbknep att få ut paketet, men inte som jag känner till..

/Thomas
av *pettson*
catoo skrev:Hm. Hur komplicerat är detta att laga???
Om ni lyckas lirka er fram till bilden som jag inte lyckades bifoga, så kan ni se att det finns ett läckage...
Men men, om vi nu säger att det är värmepaketet som felar, hur surt o dyrt är detta att byta då??
det tar runt en och en halv timma att byta själv. Du får tappa blockera slangarna i bilen som går till paketet. Sen lossar du vallarna vid fötterna. Tar loss ev. Slutsteg. Sen är det till att tappa vattnet och lossa skruvarna o dra ned paketet och byta ut detta. inte speciellt krångligt.
av catoo
Det lät ju som att det inte är omöjligt!
Men hur mkt kostar ett värmepaket då?? O vart hittar jag det??
Användarvisningsbild
av Nexus
catoo skrev:Det lät ju som att det inte är omöjligt!
Volvo har alltid det du söker till en volvo :) men kanske inte hemma på hyllan för dagen.
av *pettson*
catoo skrev:Det lät ju som att det inte är omöjligt!
räkna med att ett nytt kostar runt 1200kronor på eftermarknaden och det finns i stort sett på alla ställen med bildelar.
av catoo
Hejsan!
Ska plocka ut värmepaketet nu i helgen! Mest för att se hur det ser ut! Finns det något sätt varpå man ev. kan laga ett "emelemt" (som tydligen skall finnas däri) provisoriskt?? Vad jag hört så finns det väl nå´t att täta en valig kylare med, eller? Borde det inte funak här också??
av *pettson*
catoo skrev:Hejsan!
Ska plocka ut värmepaketet nu i helgen! Mest för att se hur det ser ut! Finns det något sätt varpå man ev. kan laga ett "emelemt" (som tydligen skall finnas däri) provisoriskt?? Vad jag hört så finns det väl nå´t att täta en valig kylare med, eller? Borde det inte funak här också??
Nope inga genvägar...

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]