Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PRAVDA
Ja Ha ... ett problem kommer sällan ensamt , skulle koppla på båten - då var hela vänster sida svart ?? Får nog börja med att mäta upp vart det finns ström överhuvudtaget :cry: Förresten så var det fel relä jag hittade tidigare (dimljusrelät alltså) :oops:
Får leta vidare om ingen kan hjälpa mig med det här :roll:

/ PRAVDA
Användarvisningsbild
av Nexus
PRAVDA skrev:Ja Ha ... ett problem kommer sällan ensamt , skulle koppla på båten - då var hela vänster sida svart ?? Får nog börja med att mäta upp vart det finns ström överhuvudtaget :cry: Förresten så var det fel relä jag hittade tidigare (dimljusrelät alltså) :oops:
Får leta vidare om ingen kan hjälpa mig med det här :roll:

/ PRAVDA
Jag vet att det låter dumt men kolla släpvagnskontakten.
Den kan ställa till med en massa konstiga el fel.
Har bytt på flera bilar där det bara var en "ärg-hög "kvar av kontakterna /kablarna.
Användarvisningsbild
av PRAVDA
tänkte göra det , har ganska nyligen monterat drag... som har fungerat finfint. Vart borde jag börja tycker du Grammse ?
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Hade med båten till västkusten , kan mitt problem vara saltvatten betonat tro ? Kanske ett samband mellan dimljus o trailerljus ? :???:

/ PRAVDA
Användarvisningsbild
av Nexus
PRAVDA skrev:Hade med båten till västkusten , kan mitt problem vara saltvatten betonat tro ? Kanske ett samband mellan dimljus o trailerljus ? :???:

/ PRAVDA
Jag råka backa ner med lysrampen kvar på kärran gissa om det spraka om lysena :lol: :lol: :lol:

Kolla kontakt stycken skulle jag nog börja med om det inte går bak heller.
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Har åckså backat ner med rampen :roll: Har kollat relät - fungerar. Byglade
vid brytaren o fick då igång dimljusen , men lampan för "trasig glödlampa" indikerar fortfarande , o vänster sida fortfarande svart (på kärran)? Inget fel på Kärran däremot , funkade bra med annan bil. Kan bilen indikera "trasig glödlampa" om brytaren till dimljuset gått åt skogen ? Har även kopplat ifrån elen till draget , utan framgång :evil:

Va fan ska man göra härnäst tro ?????

/ PRAVDA
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Skulle behöva nått slags shema över vad som är vad i dragkontakten , kan det finnas tro - alltså en bild som säger vad dom olika stiften går till ?

/ PRAVDA
Användarvisningsbild
av #27
PRAVDA skrev:Skulle behöva nått slags shema över vad som är vad i dragkontakten , kan det finnas tro - alltså en bild som säger vad dom olika stiften går till ?
Här är en länk till kablaget (v70N) se punkt 30 för ett schema..

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 7e533c83da
Användarvisningsbild
av Nexus
PRAVDA skrev:Skulle behöva nått slags shema över vad som är vad i dragkontakten , kan det finnas tro - alltså en bild som säger vad dom olika stiften går till ?

/ PRAVDA
Eftersom du har relativt ny monterat drag så kan du lossa på el dosan och mäta på insidan så ser du vilket stift som är till vad. Har ingen bild men shema framför mig.

1 Gul L V-blink
2 Blå 54/g disponibel, backljus.innerbelysning,laddning.
3 Grå 31 Jord
4 Grön R H-blinkers
5 Brun 58/R H-bakljus
6 Röd 54 Bromsljus
7 Svart 58/L V- bakljus.

Ska se om jag hittar bild har för mig någon har lagt upp bild på elkontakt :???:
Mvh/magnus
Användarvisningsbild
av PRAVDA
Tackar ... alltså , får börja med att skruva bort dosan o mäta på den för att se hur långt jag får ström ?
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]