Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ju bara gummidamasken på baksidan, så det får plats en lite tjockare nyckel än det ser ut.
av Addict
När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.
Användarvisningsbild
av Nexus
Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.
Annars kan man köpa en billig skitnyckel på Biltema och slipa ner den så det passar :D
av *pettson*
Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.
Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
Har ju inte monterat mera än några hundra av denna modellen och inte ett enda stag har blivit skadat...? Vad gör jag för fel..?
av Addict
*pettson* skrev:
Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
Har ju inte monterat mera än några hundra av denna modellen och inte ett enda stag har blivit skadat...? Vad gör jag för fel..?
*spydig spydig pettsson* :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Addict skrev:
*pettson* skrev:
Pettson har eller gör aldrig fel :wink: :wink: :wink: :wink:
av *pettson*
grammse skrev:
Addict skrev:
*pettson* skrev: Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
jag gör fel med jämna mellanrum precis som alla andra människor.... men jag skyller ALDRIG på materialet jag monterar...
Det är till att grunna på vad man SJÄLV gjort för fel i 99,99% av fallen..
Varför kan jag med flera montera bromsskivor från biltema i minut och parti men inte blir dom skeva?.. Medans massor monterar och klagar på att dom blir skeva första kilometern?.. ÄR det så att jag har så otroligt tur jämt med inköp och montering eller är det att dom troligen gör fel eller är nedlusade med otur??..
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
grammse skrev:
Addict skrev: *spydig spydig pettsson* :roll:
jag gör fel med jämna mellanrum precis som alla andra människor.... men jag skyller ALDRIG på materialet jag monterar...
Varför kan jag med flera montera bromsskivor från biltema i minut och parti men inte blir dom skeva?.. Medans massor monterar och klagar på att dom blir skeva första kilometern?.. ÄR det så att jag har så otroligt tur jämt med inköp och montering eller är det att dom troligen gör fel eller är nedlusade med otur??..
Jo vi är alla otursförföljda :wink: :wink: Nej du har rätt men det är mycket lättare att skylla på prylarna än att erkänna att man själv har gjort fel (S)
av Uninium
Jag hade då inga problem när jag bytte mitt från biltema...
Användarvisningsbild
av lellec56
grammse skrev:
*pettson* skrev:
grammse skrev: Pettson har eller gör aldrig fel :wink: :wink: :wink: :wink:
Jo vi är alla otursförföljda :wink: :wink: Nej du har rätt men det är mycket lättare att skylla på prylarna än att erkänna att man själv har gjort fel (S)
Jag Bytte på min s70 GLT nu idag, köpte mina från biltema, det var inget problem med att få dit en 16mm oslipad blocknyckel för att hålla mot, däremot så tycker jag att kvaliten på stagen inte är att hurra för, de som jag bytte ut har gått ca 2400 mil. Det spelar nog ingen roll om du köper de på bilia, mekonomen mm, ska dom inte hålla mer än så, då väljer man ju det billigaste alternativet.
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]