Moderator: Moderatorer
Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.Annars kan man köpa en billig skitnyckel på Biltema och slipa ner den så det passar :D
Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
*pettson* skrev:*spydig spydig pettsson* :roll:Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
Har ju inte monterat mera än några hundra av denna modellen och inte ett enda stag har blivit skadat...? Vad gör jag för fel..?
Addict skrev:Pettson har eller gör aldrig fel*pettson* skrev:*spydig spydig pettsson* :roll:Addict skrev:När jag skulle montera de där stagen från biltema fanns det inte plats för nyckeln utan den pressade smidigt av damasken från kulleden och det gick inte att få dit den igen! Jag kastade skiten och köpte nya original från volvo med torx istället.Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....
Har ju inte monterat mera än några hundra av denna modellen och inte ett enda stag har blivit skadat...? Vad gör jag för fel..?
grammse skrev:jag gör fel med jämna mellanrum precis som alla andra människor.... men jag skyller ALDRIG på materialet jag monterar...Addict skrev:Pettson har eller gör aldrig fel*pettson* skrev: Se där ja.. kasta stagen när det var handhavande fel... antar att torx stagen lär ställa till problem med då?....*spydig spydig pettsson* :roll:
Har ju inte monterat mera än några hundra av denna modellen och inte ett enda stag har blivit skadat...? Vad gör jag för fel..?![]()
![]()
![]()
*pettson* skrev:Jo vi är alla otursförföljdagrammse skrev:jag gör fel med jämna mellanrum precis som alla andra människor.... men jag skyller ALDRIG på materialet jag monterar...Addict skrev: *spydig spydig pettsson* :roll:Pettson har eller gör aldrig fel![]()
![]()
![]()
Det är till att grunna på vad man SJÄLV gjort för fel i 99,99% av fallen..
Varför kan jag med flera montera bromsskivor från biltema i minut och parti men inte blir dom skeva?.. Medans massor monterar och klagar på att dom blir skeva första kilometern?.. ÄR det så att jag har så otroligt tur jämt med inköp och montering eller är det att dom troligen gör fel eller är nedlusade med otur??..
grammse skrev:Jag Bytte på min s70 GLT nu idag, köpte mina från biltema, det var inget problem med att få dit en 16mm oslipad blocknyckel för att hålla mot, däremot så tycker jag att kvaliten på stagen inte är att hurra för, de som jag bytte ut har gått ca 2400 mil. Det spelar nog ingen roll om du köper de på bilia, mekonomen mm, ska dom inte hålla mer än så, då väljer man ju det billigaste alternativet.*pettson* skrev:Jo vi är alla otursförföljdagrammse skrev: Pettson har eller gör aldrig feljag gör fel med jämna mellanrum precis som alla andra människor.... men jag skyller ALDRIG på materialet jag monterar...![]()
![]()
![]()
Det är till att grunna på vad man SJÄLV gjort för fel i 99,99% av fallen..
Varför kan jag med flera montera bromsskivor från biltema i minut och parti men inte blir dom skeva?.. Medans massor monterar och klagar på att dom blir skeva första kilometern?.. ÄR det så att jag har så otroligt tur jämt med inköp och montering eller är det att dom troligen gör fel eller är nedlusade med otur??..![]()
Nej du har rätt men det är mycket lättare att skylla på prylarna än att erkänna att man själv har gjort fel (S)
Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]
Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]