- mån 09 jul 2007, 19:39
#115978
Jo det går ju om man plockar ut komperssorn men följande har intäffat i karlstad i dag.
Hej Nu visade det sig att
Tydligen finns det flera varianter av kompressorer till 855 modellen
Min var bestyckad med M10 i navet samt inte M8 utan M5 för avkrängning av plattan, det visade sig också att mellanrummet från plåten till plattan inte var nog för 30mm:s längd på skruvarna så det fick bli 20mm
Detta blev emellertid för lite för att plattan skulle lossna så stora farbror kofot fick nosa på hjulet. Detta löste problemet med borttagning av dito.
Således inne i ”the hole konkarong” så inleddes ett febrilt sökande av dissa plattor/brickor som ni kallar shims …..
Nej det finns inga på den här modellen av kompressor jag lovar
då är det med ”grundlig” sökning i alla vrår av både platta och ”kopp”
Däremot när man fick isär skiten så hoppade en segersäkring med ut av bara farten (omöjlig att få dit)
Så lösningen för att få min platta närmare den roterande hjulet var helt enkelt att smärgla av ca 1,5mm på
Röret som går över axeln och se där var problemet löst.
Hoppas att du finner denna lila anekdot rolig och som ett litet trevligt inlägg så här i sommaren.
Måndag från kl 13,00 – 19,00 med blodskak i munnen så har jag en 855:a med ECC som fungerar.
Nu tror jag att jag ska tam mig en välförtjänt pilsner.
Komentarer om någon vet dementera eller bekräfta om det finns olika moddeller på Kompressorer till 855 / 97
Mell C
Hej Nu visade det sig att
Tydligen finns det flera varianter av kompressorer till 855 modellen
Min var bestyckad med M10 i navet samt inte M8 utan M5 för avkrängning av plattan, det visade sig också att mellanrummet från plåten till plattan inte var nog för 30mm:s längd på skruvarna så det fick bli 20mm
Detta blev emellertid för lite för att plattan skulle lossna så stora farbror kofot fick nosa på hjulet. Detta löste problemet med borttagning av dito.
Således inne i ”the hole konkarong” så inleddes ett febrilt sökande av dissa plattor/brickor som ni kallar shims …..
Nej det finns inga på den här modellen av kompressor jag lovar
då är det med ”grundlig” sökning i alla vrår av både platta och ”kopp”
Däremot när man fick isär skiten så hoppade en segersäkring med ut av bara farten (omöjlig att få dit)
Så lösningen för att få min platta närmare den roterande hjulet var helt enkelt att smärgla av ca 1,5mm på
Röret som går över axeln och se där var problemet löst.
Hoppas att du finner denna lila anekdot rolig och som ett litet trevligt inlägg så här i sommaren.
Måndag från kl 13,00 – 19,00 med blodskak i munnen så har jag en 855:a med ECC som fungerar.
Nu tror jag att jag ska tam mig en välförtjänt pilsner.
Komentarer om någon vet dementera eller bekräfta om det finns olika moddeller på Kompressorer till 855 / 97
Mell C