- tis 03 jul 2007, 00:59
freak1 skrev:Men vad har batteriets laddning med saken att göra? Jag använder stereon endast när jag kör och då drivs hela bilens elsystem inkl stereon direkt av generatorn så länge inte bilens strömförbrukning överstiger generatorns kapacitet och hade den gjort det hade jag haft ett tomt batteri för länge sedan. Batteriet är nästan nytt och av ett välkänt märke. Har absolut inga problem att starta bilen så nej, jag tror inte på din teori.Addict skrev:Han blev inte bogserad, han körde med bilen precis som du. Hans laddar 13,3 men det innebär inte att batterit tar emot laddningen. Den ström bilen inte förbrukar när man kör lagras i batteriet, om det är kasst tar det inte emot överbliven ström. Kolla hur många volt du har på batteriet när bilen stått avstängd 1 timme, har du under 12,8 volt hade jag satsat på ett annat batteri. (låna från en kompis t ex). Jag vet att det var felet på hans bil, du gör som du villfreak1 skrev:Grabben min hade liknande problem med sin stereo i audin, det visade sig att det var batteriet som höll på att ge upp. Det verkar som att bilen använde så mycket ström att det inte räckte till stereon oxå. Ja. jag vet inte men batteribyte fixade hans iallafall. Mät hur många volt du har och testa ladda det och se vad som händer.Bilen är alltså igång när jag kör med den... Jag blir inte bogserad. ;)
Den laddar strax över 13V mätt på batteriet.