Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Daniel78
Varje år innan jag byter olja på hösten blåser jag ut oljefällan med tryckluft genom slangen. Sedan rengör jag flamsilen. Jag vill gärna lämna flamsilen kvar även om många andra tar bort den. Jag hade en gång problem med tomgången pga vakuumslangen som går från flamsilen till vakuumfördelaren. Den var helt tätt. Konstigt nog uppstått problemet bara när batteriet var urkopplat i några timmar.
av DennisCA
Jag reparerade mitt system genom att byta ut plaströret som gick mellan fällan och insuget mot en 16mm bränsleslang som jag satte över de existerande kopplingarna med slangklämmor. Jag tänker en bränsleslang kommer funka bra, 16mm ger också större yta på insida än röret så mindre chans det geggar åter.

Vissa på amerikanska forums påstår motorerna börjar läcka mera med åldern och då räcker inte originalsystemet till, plaströrets innerdiameter på ca 10mm lär vara en flaskhals. Det är nu då utökat till 16mm. Så de har gjort denna ändring och det var därifrån jag fick idén att köra på med en bränsleslang. Min första tanke var att skaffa ett stålrör istället i samma storlek som plaströret.

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]