Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derradukee
Nepp ingen felkod, drivrutinerna går inte att installera. Kan kolla mer i veckan. Men hittade en laptop med windows 7 32bit. Testat flera olika drivrutiner. Även dom som var på skivan jag fick med. (Till xp/vista 32bit).
Den lyckades installera några men den står fortfarande som okänd enhet och inte som en com. Men instalera drivrutinerna på den okända enheten eller hur man nu ska förklara går inte. (Så som alla guider visar).

Edit: Glömde skriva att jag testade mäta som v16v visade. Ca 1080ohm på alla förutom vänster bak där fick jag inget utslag alls. En död givare borde ändå ge något utslag eller hur fungerar det? Kabelbrott kanske? Ska mäta i kontakten vid bagaget i veckan, måste bara plocka ut baslåda, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
av lennarte
På -98 års Volvo är det väl kvar blink koderna, även om det är ett OBD-uttag. Då kan inte ens Volvo läsa ut felkoderna längre utan man får bygga en egen blinkdosa. Koppla ihop en diagnostik box från en äldre Volvo och ett OBD uttag (intag?) så kan du se om det finns felkoder
Användarvisningsbild
av Derradukee
Det ska gå med vissa program. Felsökte bilen med autocom när abs styrenheten dog för 2 år sedan. Dock så fattade ju inte programmet att boxen var död/släppt i lödningar. Den tyckte att givare vänster fram var sönder, och andra sökningen gav den utslag på höger bak. Antog då att enheten var pajj, bytte den och funkat tills nu.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]