Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissesvolvo
Då har man bytt värmepaketet. Väldigt enkelt att göra. Se bara till att fånga upp det vatten som kommer när man lossar rören. Inga mängder då jag hade klämt slangarna i motorrummet.
Ingen imma och självfallet är den dåliga lukten borta. In med en ny doftgran, sen är det rock´roll :P
Användarvisningsbild
av Erik Å
nissesvolvo skrev: lör 12 sep 2020, 12:26 In med en ny doftgran, sen är det rock´roll :P
Bra jobbat! :-)
Så nu går du och längtar efter vinterkyla för att få testa värmen? :-D
av nissesvolvo
[/quote]
Bra jobbat! :-)
Så nu går du och längtar efter vinterkyla för att få testa värmen? :-D[/quote]
Tack. Jajamen nu kan vintern komma... :-D
Användarvisningsbild
av CabBO
Tyvärr har jag nog inte samma tur. Bytt kupé/pollenfilter och även bytt värmepaket, ändå immar vindrutan igen på insidan. Till och med sidorutorna immar igen. Finns ingen fukt under mattorna som jag känt och det finns ingen dålig lukt heller.
Nu har jag satt in en kupévärmare på golvet som får värma upp bilen inifrån. Imman på bilen är fet och kommer direkt efter jag torkat rent med olika medel. Fläkten på bilen är inte ens på, utan det kommer ändå.
Vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av CabBO
Glykolrester ? Ja, kanske. Var finns det glykolrester i så fall ? Det såg inte ens ut att det förra värmepaketet hade läckt. Det var torrt runt omkring och byttes för då visste jag det var gjort i alla fall när jag ändå hade köpt det. Använt T-röd, fönsterputs + annan rengöring, men imman kommer.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Har du några rester av glykol i luftkanalerna som kommer ut när du kör?.
Smakar det glykol?.
Giftigt så skölj truten när du smakat.
Användarvisningsbild
av Erik Å
gubbstrutt skrev: sön 20 sep 2020, 00:45 Har du några rester av glykol i luftkanalerna som kommer ut när du kör?.
Tänkte precis samma sak. Läcker det gamla paketet om man spolar vatten genom det? Isåfall kanske det står kvar glykol någonstans i bilen.
Är det bra fart på luftblåset om man kör fläkten på max? Luftutsläppen som är dolda under bakre stötfångaren kan bli igensatta, då blir det lågt luftflöde genom kupen
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]