Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gubbstrutt skrev: mån 21 okt 2019, 21:11 .. Och på höger sidan sitter det även en i plast skydddet under motorn i ett hål på sidan framtill...
Hur ska givaren på höger sida sitta egentligen, ska plastklumpen med kabeln sitta på utsidan av luftkanalen (den som ansluter till "mittgrillen" i spoilern), med temperatursensorn instucken i kanalen? Eller tvärtom, den ser ju ungefär lika vilsekommen ut vilken väg man än vänder den ;-)
Jo den sitter i plastkåpan under motorn. Själva spetsen på givaren sticker ut lite på utsidan höger sida av plasten under motorn. Man kan få kolla både en och två ggr innan man ser den.
Kontaktstycket på kabeln sitter på insidan. Så givaren är vänd utåt och inte in i luftkanalen som man kan tycka att den borde göra.@Erik Å,
Bättre än så kan jag inte beskriva saken. Vart nörd varning sen jag lade mig i detta :laugh:
gubbstrutt skrev: tor 31 okt 2019, 09:03 Så givaren är vänd utåt och inte in i luftkanalen som man kan tycka att den borde göra.@Erik Å
Tack! Då ska jag vända på min :-)
gubbstrutt skrev: tor 31 okt 2019, 20:38 @Erik Å, Jo jag tror inte du kommer märka nån skillnad hur den än vänds så kommer det luft på sensorn.
Det kan jag tänka mig men kabeln borde bli bättre skyddad om den sitter inne i luftkanalen. Sensorelementet å andra sidan blir ju sämre skyddat om det sitter utåt.. :-D
Jag har faktiskt satt metallnät på insidan av nedre grillen för att skydda mot stenskott, fick en pinne rakt in i kondensorn när bilen var nästan ny. Som tur var så blev det ingen läcka men jag vill inte ha fler "skotthål" i kondensorn.. ;-)
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]