Exempel på saker som gick fel:
1. Det var inte helt lätt att krångla kameran förbi gummiproppen. Även om man petar ur proppen så sitter den i vägen..
2. Fettet rann inte alls ner i lagret som jag väntade mig utan la sig uppepå ungefär som när man trycker ut tandkräm på tandborsten. Måste ha blandat fel.

Och så var det rätt kyligt i garaget, gjorde inte saken bättre.
3. Demoversionen av Amcap stänger av efter några minuter så man måste starta om. Och "snapshot"-funktionen ger bilder med vattenstämpel. Men skärmklippverktyget gör jobbet.
Lärdom: Fettet rinner säkert ut mycket bättre om man gör detta på en varmkörd motor en varm sommardag. Bilen behöver stå ett bra tag, gärna över natten
Och så funderar jag om det vore bättre att trycka röret mot glipan mellan lager och bälg på den vertikala framsidan och pressa in fettet där i stället för att dumpa det uppepå lagerringen. Testet fortsätter när det blir smörjdags nästa sommar
camera.jpg (292.59 KiB) Visad 2535 gånger
.
1.PNG (1.02 MiB) Visad 2535 gånger
.
2.PNG (923.56 KiB) Visad 2535 gånger
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. Snart 65k, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Rosten är nu under kontroll efter 25 års experimenterande, med många krokiga omvägar