Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Dan.Zorn skrev:Har en fullversion av VOL-FCR för någon som är intresserad.

Vilken version är det du har? 1.3.06?
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
undrar :
är vol-fcr programvara #1 för volvos med några år på nacken, eller finns det något freeware som är användbart
av Holken
Finns ju ScanTool, som är freeware. Vet dock inte hur bra det fungerar, har inte testat det själv.
Description:
ScanTool.net OBD-II Software for ElmScan is a free program that allows you to use your PC and a hardware interface to get the information from your car's computer.
Finns att ladda ned här, finns även på svenska.
av snåljop
Jag vill ha en ny volvo gärna en värsting ,men jag vill inte betala för den,har sökt på hela internet,men den finns bara på skumma sidor någon som vet eller har en att skicka ?? :cry: ;-//
Användarvisningsbild
av ErikT
snåljop skrev:Jag vill ha en ny volvo gärna en värsting ,men jag vill inte betala för den,har sökt på hela internet,men den finns bara på skumma sidor någon som vet eller har en att skicka ?? :cry: ;-//
Jag framför samma ärende som föregående. Är tacksam för hjälp i detta. :|
av LarsS
Är det någon som vet om man kan släcka servicelampan med demoversionen?

/Lars
av LarsS
Jag har själv kollat upp det nu.
Demoversionen av vol fcr kan inte släcka servicelampan.

/Lars
av *pettson*
Jag försöker förstå varför man vill göra vissa saker själva, särskilt när man inte vill investera varesej i välfungerande program eller översättningslistor för koder eller olika kodtyper, eller för den delen sätta sej in systemens konstruktion så att man har nån som helst nytta av att läsa ur sina koder själv? En kod säger oftast inte mycket mer än att du har nånstans att starta dina funderingar vid.
Det är ytterst få som tar steget fullt ut för att nyttja sin nya utrustning på det sätt den ska användas.
av VolvoV40T498
Snåla jävlar ..... vill ni att folk skall betala er bensin med så ni har råd att åka eller .... skärp till er för h-vete.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]