Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1242211
Lucif3r skrev:Om det bara kommer när du, som du säger, pressar rattutslaget så är det ju servon som ber om nåd. Man ska aldrig pressa utslaget mer än vad som går. Helst ska man ha ett kvarts varv kvar på styrningen.
Jag som formulerade mig lite drastiskt :D

Jag pressar inte i max läget men det börjar långsamt bli mer ljud ju närmare max läget man kommer såklart. När det är som du säger ca kvartsvarv kvar så börjar knarret bli som värst. Det är alltså inte bara vid max läget. Säg att ca 80 % av rattutslaget är helt utan knarr och den sista biten har knarr.

Just det, jag har haft problem med att själva servooljan läcker vid slängen där man fyller på. Se bild. Det kanske måste fyllas på lite... kan det bli knarr av lite för lite olja? Nivån är idag nästan i nivå med röret som går ut. Där själva läckan är.

Har satt en extra rörklämma enligt bilden och det läcker inte så mycket längre.

Bild
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]