Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chickensalad
Tack för alla svar!

Inga nivomat dämpare på den.

Jag kommer köpa ett par förstärkta fjädrar, så får vi se vad som händer :)

Uppdaterar med nya bilder när dom är bytta - men det dröjer någon vecka!

Mvh
Johan
av Volvosson
Lite sent svar..

Möjligt att den är något låg bak.
Men i mina ögon är den i första hand för hög fram.

Mina referenser är V70 99 med Glt-chassi. Dessa hade något lägre och hårdare fjädrar.
Standardfjädrar fram, och Glt-fjädrar bak skulle kunna ge det utseende som din bil har.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Volvosson skrev:Lite sent svar..

Möjligt att den är något låg bak.
Men i mina ögon är den i första hand för hög fram.

Mina referenser är V70 99 med Glt-chassi. Dessa hade något lägre och hårdare fjädrar.
Standardfjädrar fram, och Glt-fjädrar bak skulle kunna ge det utseende som din bil har.
Det skiljer det inte mycket i höjd mellan standard och GLT chassi, har dock en obekräftad uppgift om att GLT/Turbo skulle vara 15mm längre. T5R/R hade ett ännu lägre chassi på omkring 25-30mm, men har ingen källa på det heller.
Oavsett vilket så skall inte bakvagnen vara så låg som på bilden med original fjäder oavsett typ, tror snarare det handlar om en sänkfjäder av något slag eller då möjligen att hundburen baktill väger betydligt mer än jag trodde från början.
Hade varit lite intressant att se bilens höjd utan hundburen.
Användarvisningsbild
av taxi
Jag satte på förstärkta fjädrar bak, och efter Hilmers tips, dubbla nedre fjäderfästen. Nu ser den ut som nivåmatic-bilarna, och känns bra också.
Bild

Däck: 205/55-R16

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]