Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
alan skrev:Jo men det verkar som allt annat är som det ska?

Bytt bränsle filter, osv
kontrollerat att bränsle kommer fram till pumpen.. kontrollerat att bränsleavstängningen är okej osv.. Menar det händer att en pump blir tråkig på grund av att det ändrat sej men.. då händer iallafall NÅT när man försöker starta..
av alan
Jag var med när verkstan började felsöka, och dom lossade på spridare och det kom fram bränsle, sen provade dom med startgas och bilen startade.

Sen luftade dom systemet alltså trycksatte tanken tills det kom fram bränsle.

Det senaste jag hörde från verkstan var att bilen startar men dör så fort man gasar.

Men dom har som sagt ingen felkodsläsare eller några specialverktyg för Volvo.
av *pettson*
:wink:
alan skrev:Jag var med när verkstan började felsöka, och dom lossade på spridare och det kom fram bränsle, sen provade dom med startgas och bilen startade.

Sen luftade dom systemet alltså trycksatte tanken tills det kom fram bränsle.

Det senaste jag hörde från verkstan var att bilen startar men dör så fort man gasar.

Men dom har som sagt ingen felkodsläsare eller några specialverktyg för Volvo.
hmm har inte du massmätare på din 00`? (..JO det finns på senare dieslar)
Dra ur sladden och sätt bilen på nödprogrammet o se om den startar?..
av alan
Det är en 97.
Nu har jag varit på verkstan igen, dom sa att någon hade vänt någon kåpa eller lock fel på Dieselpumpen så något hade gått sönder. Men nu så funkar bilen igen ska hämta den om några dagar när jag har fått lön dom ville ha ca 5500 kr för jobbet och delar.

Ska bli intressant och se vad dom har gjort. När jag hämtar bilen.

Hoppas bilen funkar bättre nu har varit med om att bilen har stannat tre gången nu på grund av pumpen på två år. Dom två första gångerna lämnade jag in bilen på Volvo i Sverige.
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]