Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Då ska jag in på skruvat för mitt skal är snart historia :wink:
150:- skal och 99:- i frakt :-O) :-(O)
av Larzan
Ja, två skal beställda till en sammanlagd kostnad av 444kr inkl porto. Det var inte alls farligt..
Användarvisningsbild
av Davidalb
Mycket stort tack för tipset om skruvat.se! Nu har även jag beställt en dosa. På Volvo sa de att det skulle kosta mig 1600:- Nu fick jag ett nytt skal för 249:- till min S70.God fortsättning på 2009
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men... Om man tittar på posten.se ska det gå att skicka ett brev på max 20 gram och 30 mm tjocklek för 6:-
Det måste väl gå att få in ett skal med lite bubbelplast på i ett kuvert och klara de gränserna?
Användarvisningsbild
av Nexus
Priset på skalet var ju jätte bra men sen äts det hela upp av frakten som kostar nästan lika mycket.
Skicka en liten kartong eller så i tändstickask format kan rimligen inte kosta 99:-
Jag betalade 150 i frakt för en ratt från göteborg. 300 för skicka en cykel till gävle.
Användarvisningsbild
av Davidalb
Jag håller med om dyra frakter...det är egentligen på tok men...jag blev glad att äntligen få tillgång till två kompletta nycklar med larmdosa för 250:- istf 1600:- som de sa på volvo...Jag kollade inte om det fanns alternativ på skruvat.se med frakt...
av Dannelie
Hej hej nu kanske ja har hittat någon som kan hjälpa mig med mitt problem. Ja har en Volvo 850 94:a med Volvo Guardalarm 1 men ja har ingen larmdosa (ja köpte bilen utan dosa). Enligt min kompis på Volvo så ska ja ha en dosa med endast en knapp på (finns tydligen flera modeller även till VGA1 oxo).
Ja tror ja har kollat överallt , de känns så iaf. Olika leverantörer,skrotar/demonteringar och hos volvo o e de verkligen så att de ska vara helt omöjligt att få tag på??
Nägon som har något tips om vart ja kan leta mer eller rent av sitter på en.
av Larzan
:D Det blir två tummar upp för skruvat.se för deras snabba leverans. (Om än dyr)
Men det känns tryggt att ha allt i ett paket nu, istället för småbitar.
av sssljo
Lite blygsamt, så kommer jag med en fråga så här efter rekommendationen om skruvat.se och reservskalet. Eftersom jag inte har provat just den reservdelen, kan du rekommendera den i passform och funktion? Du behöver inte kommentera fraktkostnaden. Kort och gott, funkar den?
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]