- tis 02 aug 2016, 19:32
#1097996
Det finns särskilda stetoskop billigt på tex Biltema, för att lokalistera missljud med, men annars fungerar det hyffsat med en skruvmejsel, fil, mindre spett, eller annan solid järnpinne, och lägga mellan misstänkt område och PANNAN, eller örat, men måste vara helt emot örat/pannan, och stål mot stål.
Prova får du se.
Visst kan det vara en hängd lyftare, men med tanke på vad som hänt, så tycker jag att det låter som ett vevlager, alt kolvknack.
Illa illa.
Frågan är om oljefiltret sprack av nån anledning, (is, tex) och därmed läckte, och verkstaden bytte filter, och fyllde olja, eftersom motorn nu är tät...?
Frusen vevhusvent, borde inte läcka så mycket, så plötsligt, och lika plötsligt sluta, utan att nått är paj. Den är ju sluten.
Prova får du se.
Visst kan det vara en hängd lyftare, men med tanke på vad som hänt, så tycker jag att det låter som ett vevlager, alt kolvknack.
Illa illa.
Frågan är om oljefiltret sprack av nån anledning, (is, tex) och därmed läckte, och verkstaden bytte filter, och fyllde olja, eftersom motorn nu är tät...?
Frusen vevhusvent, borde inte läcka så mycket, så plötsligt, och lika plötsligt sluta, utan att nått är paj. Den är ju sluten.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.