Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gösta Samuelsson bil i Ludvika, tog hem åt mig utan krångel, men dyr var den. Tyvärr har jag inte kvittot eller påsen med artikelnr på klisterlappen kvar. Synd.
Jag ringde och sa vad jag skulle ha, och så tog dom hem.
Det kanske bara finns till V70N i volvos register.(??)
Men eftersom eftermarknadsknutar är lika tom 07, så måste ringen vara det också.
MickeM skrev:Gösta Samuelsson bil i Ludvika, tog hem åt mig utan krångel, men dyr var den. Tyvärr har jag inte kvittot eller påsen med artikelnr på klisterlappen kvar. Synd.
Men eftersom eftermarknadsknutar är lika tom 07, så måste ringen vara det också.
Jag får kolla närmare på detta..
PetEri skrev:
MickeM skrev:Gösta Samuelsson bil i Ludvika, tog hem åt mig utan krångel, men dyr var den. Tyvärr har jag inte kvittot eller påsen med artikelnr på klisterlappen kvar. Synd.
Jag får kolla närmare på detta..
Har man vart till Volvo igen då, letat efter en låsring i VIDA, till andra generationens V70. Och det gav ingenting. Precis samma problem som med första generationens V70, låsringen har inget ArtNr och kan inte köpas separat.. :-(O)
Men vad i H-e??
Jag köpte en (1) st låsring till yttre knut till min V70 140hk manuell växellåda årsmodell 2005 på Gösta Samuelsson bil i Ludvika helt nyligen. Jag ringde, han knappade på datorn, tog hem den till efter helgen, (beställde en fredag) och den passade som en smäck.
80kr.
Jag tror jag ska ringa dom igen, och be om artikelnr, för det stod ett nummer på påsen, och på kvitton, som jag alltid sparar vanligen, men inte för 80spänn.
MickeM skrev:Men vad i H-e??
Jag köpte en (1) st låsring till yttre knut till min V70 140hk manuell växellåda årsmodell 2005 på Gösta Samuelsson bil i Ludvika helt nyligen. Jag ringde, han knappade på datorn, tog hem den till efter helgen, (beställde en fredag) och den passade som en smäck.
80kr.
Jag tror jag ska ringa dom igen, och be om artikelnr, för det stod ett nummer på påsen, och på kvitton, som jag alltid sparar vanligen, men inte för 80spänn.
Ja det börjar tveklöst kännas som ett h*lvete det här!
Om du skulle lyckas få fram ett ArtNr som löser det här problemet, då är jag väldigt tacksam!
Jag beställde en till idag. (Bra att ha tydligen)
Mysteriet löstes, (kanske) eller blev än mer märkligt.
Det är iaf den INRE ringen (till vänster fram) som dom tar hem.
Jag blev genast skeptisk, då den ser annorlunda ut, (vad jag minns). Plattare liksom, men den jag monterade passade, och jag reagerade inte på att den såg annorlunda ut. (???) Min gamla var i fyra bitar iofs, så någon direkt jämförelse gjorde jag inte.
Jag ska mäta den jag köper nu, och jämföra med den måttsatta på bilden i länken nedan.
Jag får den imorgon.

http://www.jagrullar.se/forum/download/ ... &mode=view

Fortsättning följer...
Psst
C-Ringen, samt skruv ingår i damasksats från Mekonomen vet jag sen tidigare.
Lucif3r skrev:Fan vad irriterande det måste vara att ha bilen stående pga. en sketen låsring som (tydligen) är omöjlig att få tag på :|

Om och när du får tag på en så måste du ju givetvis skriva ner all info om den här, så det blir lite lättare för nästa person i samma sits :)
Det är irriterande ja. Men det irriterar mig långt mer att Volvo själva inte kan leverera reservdelar till sina egna bilar! :-(O)

Jag har troligen en lösning inom räckhåll iaf. Pratade idag med den lokala Autoexperten verkstaden och dom kunde ta hem ringen som jag länkade till tidigare i denna tråd. Den ringen ska passa men jag tror det förstås inte förens jag ser det med egna ögon.
Som backup har jag en "allt i allo" verktygsbutik i närområdet som har hittat en ring hos en av sina leverantörer, en ring som stämmer med måtten jag angav tidigare i den här tråden.

Forts följer...
MickeM skrev:Jag beställde en till idag. (Bra att ha tydligen)
Mysteriet löstes, (kanske) eller blev än mer märkligt.
Det är iaf den INRE ringen (till vänster fram) som dom tar hem.
Jag blev genast skeptisk, då den ser annorlunda ut, (vad jag minns). Plattare liksom, men den jag monterade passade, och jag reagerade inte på att den såg annorlunda ut. (???) Min gamla var i fyra bitar iofs, så någon direkt jämförelse gjorde jag inte.
Jag ska mäta den jag köper nu, och jämföra med den måttsatta på bilden i länken nedan.
Jag får den imorgon.

http://www.jagrullar.se/forum/download/ ... &mode=view

Fortsättning följer...
Psst
C-Ringen, samt skruv ingår i damasksats från Mekonomen vet jag sen tidigare.
Den inre ringen är en kraftigare modell med andra mått. Tvekar på att den är användbar mellan knut och Axel..?

Känner till att c-ringen ingår i satser från vissa leverantörer. Men nu vill inte köpa några dyra saker som jag inte har användning för, jag vill endast ha en c-ring! :roll:
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.