Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DizzusBoy
ingen av dom, om du tittar på va some ovan den röda så ser du en stor slang, domdu markerade e små.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DizzusBoy skrev:ingen av dom, om du tittar på va some ovan den röda så ser du en stor slang, domdu markerade e små.
Jaha det är den stora som kommer från tempgivaren/luftfilterboxen.

Gjorde en till bild den som är markerat i grönt är det du menar då?
Bild

Om jag fattar detta rätt så delade du denna slangen uppe vid luftfilterboxen och då rök det lite ur den när bilen var igång? Det enda som jag kan komma på just nu som orsakar röken är vevhusventilationen jag är osäker på om det ska komma någon rök där.
av DizzusBoy
japp den gröna, men de ser mer ut som ett moln en som rök, de e liksom vitt å inte rök färg men de kan ju vara de med
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag är osäker på hur vevhusventilationen är ser ut/ är dragen på sugmotorerna men jag kom att tänka på om en vacuumslang till vevhusventilationen skulle ha lossat så går ju bilen lite oroligt och då blir det ju övertryck i vevhuset och det kan vara detta övertryck som leds ut till den där stora slangen.

Kolla på sidan av insugsgrenröret mot generatorn/servopumpen där sitter det en slang (tror jag att det gör på sugmotorerna) den brukar nämligen gå av.

Testa att rycka upp oljestickan bolmar det upp rök där så har du en tät vevhusventilation eller en slang som har gått av.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DizzusBoy skrev:japp den gröna, men de ser mer ut som ett moln en som rök, de e liksom vitt å inte rök färg men de kan ju vara de med
Det enda som jag kommer på som kan orsaka den röken är just vevhusventilationen luktar det något konstigt av röken typ olja/bensin du kan ju även lukta ur hålet där man fyller på olja då känner du hur vevhusetluktar och känna ifall det är någon liknande lukt av röken.
av DizzusBoy
med sug motor menar du förgasare tror ja men de sitter insprutning i denna men ska kolla så fort ja kommer hem igen.
men nu när du säger det så luktade det lite bensin faktist när ja kollade
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förgasarmotorer/förknasarmotorerna är ju sugmotorer men även insprutningsmotorerna kallas för sugmotorer så länge det inte sitter någon form av överladdare.

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]