Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Förr i tiden, när man lagade bilar hantverksmässigt, så fanns det dom som kunde ställa sig och polera rutan vid sådana här skador. Man tog sådant medel som innehöll slipmedel. Kisel var det vanligaste. Det finns bl.a i Autosol, men också, hör och häpna i vissa tandkrämer. Stomatol bl.a. Jag vet inte hur det är i dag, men Autosol är nog ett säkert val? Men det är ett jättejobb. Glas är stenhårt! Nästan så man är beredd att betala för ett nytt glas. :roll:
Jag vet inte hur det är med just en sådan här ytskada, men Bilprovningen kan ha åsikter om siktbegränsning m.m. Vi har skrivit några trådar om detta tidigare och lagt in bilder. Försök leta på Vindruta och Skador eller Sprickor och Bilprovning eller Besiktning.
av kvistxxl
Lucif3r skrev:Absolut, en ny ruta är helt underbart. Man inser inte hur sliten den gamla var fören man har ny ruta på plats. Nästan så man måste känna efter så det verkligen sitter en ruta där :lol:
Jo det är bud på det då den börjar bli lite sliten, speciellt irriterande är det när det är riktigt soligt och man ser varenda skavank :x
av kvistxxl
Rådlös skrev:Förr i tiden, när man lagade bilar hantverksmässigt, så fanns det dom som kunde ställa sig och polera rutan vid sådana här skador. Man tog sådant medel som innehöll slipmedel. Kisel var det vanligaste. Det finns bl.a i Autosol, men också, hör och häpna i vissa tandkrämer. Stomatol bl.a. Jag vet inte hur det är i dag, men Autosol är nog ett säkert val? Men det är ett jättejobb. Glas är stenhårt! Nästan så man är beredd att betala för ett nytt glas. :roll:
Jag vet inte hur det är med just en sådan här ytskada, men Bilprovningen kan ha åsikter om siktbegränsning m.m. Vi har skrivit några trådar om detta tidigare och lagt in bilder. Försök leta på Vindruta och Skador eller Sprickor och Bilprovning eller Besiktning.
Ska prova lite olika medel och se om något händer, annars blir det nog nytt glas! :D

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]