Lucif3r skrev:Förstärkningen på reservhjulsbaljan.
Tyckte det också, jag kör på domkraftsfästet och hoppas på det bästa.
sidenote: jävlar vad däcket sitter fast, får fixa en förlängning till bultarna / smörja med 5-56 innan så lär det nog gå lättare
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Förstärkningen på reservhjulsbaljan.
DayDreamer skrev:Lyfter du i domkrafts fästet med en bra domkraft så är det inga problem att lyfta hela sidan av bilen, pallbockarna ställer jag en fram vid subframen och en bak vid dragkroken.
DayDreamer skrev:Orkar gör den nog men den är så himla ostabil så jag skulle aldrig våga att använda en sådan på min bil och sitter däcken fast så är det kört med den domkraften.Det är väl bara att lossa bultarna innan jag drar upp den med domkraften, samt att lägga stopp framför hjulen. Eller hur tänkter du med att det är 'kört'? :?:
Fritzell skrev:Dom där orginal lyftpunkterna lossnar och hele skiten viker sig gjorde det på min v70 iallafall och den såg betydligt bättre ut än din.Nu när allt kändes lugnt så kommer du in haha, hade tänkt hissa upp i domkraftsfästerna (bilden du såg var inte min, mina är hela och ser rostfria ut)
Lyft på subframe infästningen i chassis helt riskfritt och bakvagnsinfästningen dito eller dragkroksinfästningen. När jag byter däck ibak tar jag i mitten på ďragkrokslänken eller vad det kan kallas. Tjockt stålrör. Då får man bägge sidor på en gång.
Varför skulle den klara tryck uppåt sämre än nedåt???
SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]