Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Min? Den är en 99a den jag jämförde mot var en 97a men något annat tror jag att det är med min då den är så otroligt känslig när man kör fort den är inget rolig med att köra fort man tappar väg känslan helt tack vare att den är så lätt styrd.
Användarvisningsbild
av joel80
Lösningne är ju lite jobbigt.. Men inte lika jobbigt som att betala 4000kr i onödan... Byt tillfälligt tillbaka till vinterdäcken. Är problemet kvar kanske verkstan har rätt... Är det inte det får du åka dit och prata med dom igen...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Min -97a är betydligt mer lättstyrd än en bekants -00a :roll:
Jag tror det beror mer på skicket på bilen och framförallt på knutkorset vid styrväxeln, än årsmodellen av bilen.
Köpte ju min bil med otroligt tung styrning(nedslag på bes t om!), och jag dränkte bara knuten i 5-56 sen kunde man ratta med ett finger :P det var 4 år sen snart, och är lika lättstyrd än :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Då är frågan hur lätt styrd är dessa bilar då som har den lättade styrservon? Kan inte vara rolig om den inte är adaptiv och minskar hur fortare man kör.

Det räcker ju med att TS bara byter tillbaka till vinterdäck på framaxeln så lär det märkas rätt så fort tänk på bara att det inte är lagligt att köra med vinterdäck blandat med sommardäck.
av Rlind
Precis samma "problem" med min slit och släng-bil. 854 SE från 96.
Varit så många år nu och upplevs bara med sommardäck. Samma dimension, men gummit har väl annan hårdhet förstår jag.

Stör mig bara på det på parkeringsplatser t.ex.
Bilprovningen har aldrig klagat över det och inget annat i framvagnen heller, så det får vara så tills bilen ger upp helt.

Men det blir intressant att följa om du får ordning på problemet och veta vad det beror på.

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]