Lucif3r skrev:en kkl 409.1 kabel för en hundring från ebay.
Kan denna fungera?
http://www.aliexpress.com/item/New-arri ... .14.rvf3Vx
/M
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:en kkl 409.1 kabel för en hundring från ebay.
Lucif3r skrev:Den bör fungera, ja.Tack, tar och beställer en sån. Är ju inga pengar att prata om.
Marcello skrev:Har beställt en sån kkl 409.1 kabel, men den lär ta några veckor till den dimper ner i lådan. Kan den läsa alla felkoder på en S70?
Lucif3r skrev:Vilken tur att du sa det :) Vilken sond bör jag köpa om det blir aktuellt? Mekonomens för 2000kr känns sådär kul att köpa.Marcello skrev:Har beställt en sån kkl 409.1 kabel, men den lär ta några veckor till den dimper ner i lådan. Kan den läsa alla felkoder på en S70?
vol-fcr läser samtliga koder, ja. Av någon anledning kan instrumenthuset vara väldigt svårt att få kontakt med, men det finns inte direkt någon livs-viktig info/koder där ändå... Det är väl service lampan som man kan bli lite irriterad på att inte kunna släcka. Dom flesta verkar kunna få kontakt med huset efter några försök, men mitt är hopplöst![]()
Biltema sonder är det bara att du glömmer, dom fungerar inte. Du MÅSTE ha en sond med EXAKT samma nummer som orginal, eller vara väääldigt insatt i sonder så du vet exakt hur den fungerar och exakt hur universalssonden fungerar, och sen veta exakt vilken universalsond som stämmer överrens med orginalet... Jag tror ingen här är så insatt i sonder, "inte ens" jag :roll:
Kruxet är att det är olika sonder beroende på motor, årsmodell, och volvos humör när bilen byggdes, så det finns ingen sond som passar alla 85x70 modeller.
DayDreamer skrev:Gör så här gå in till Volvo och fråga vad en ny lambdasond kostar och be att få original numret ner skrivet. En ny främre lambdasond på Volvo ligger runt 2800kr när jag frågade i höstas till min bil. Men byt inte sonden fören du är 100% säker på att det är den som felar för det är väldigt sällan det är den som felar utan det är bara att det är den som får skulden.Är en diagnos med den kkl-kabeln att anse som 100% säker? Har hittat sonder på autoteillemann.de för ca. 900kr, men då lär jag behöva det originalnumret som ni nämner.
SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]