- fre 01 apr 2016, 17:17
#1063306
Hej.
Skit fullständigt hur tändkablarna ser ut.
Är problemet i dom, så är det det hårda röret ner i toppen som är problemet, och det syns INTE!
Jag har sagt det förr:
Vill man utesluta tändkablarna, utan att byta dom på måfå för ganska betydande pengar, så gör man så här:
Linda två varv eltejp med halv överlapp på hårda röret på samtliga fem tändkablar. (Endast på röret som går ner i toppen. Inte på "sladden")
Blir det betydligt bättre eller bra, så byt kablar med gott mod.
Ingen skillnad, så får du ta bort tejpen, och felsöka vidare.
Jag har konstaterat och uteslutit tändkablar åtskilliga ggr så här.
Detta fungerade utmärkt på direktverkande tändspolar också förresten, men bara provat det en gång.
Micke.
Skit fullständigt hur tändkablarna ser ut.
Är problemet i dom, så är det det hårda röret ner i toppen som är problemet, och det syns INTE!
Jag har sagt det förr:
Vill man utesluta tändkablarna, utan att byta dom på måfå för ganska betydande pengar, så gör man så här:
Linda två varv eltejp med halv överlapp på hårda röret på samtliga fem tändkablar. (Endast på röret som går ner i toppen. Inte på "sladden")
Blir det betydligt bättre eller bra, så byt kablar med gott mod.
Ingen skillnad, så får du ta bort tejpen, och felsöka vidare.
Jag har konstaterat och uteslutit tändkablar åtskilliga ggr så här.
Detta fungerade utmärkt på direktverkande tändspolar också förresten, men bara provat det en gång.
Micke.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.