- ons 23 mar 2016, 17:26
#1060762
Re Hilmer.
Jag skal då göra som du siger.
Ser til att vevaxel står på rett märke och låser kamaxel så dom står med spår vandret med specielverktyg.
Lösnar kamaxelhjul och bytar rem.
Spänder då alt och kollar for hand att alt är ok.
Verktyg som jag skrivar om är for att justarer kamaxler 3 gr fram efter att jag har gjort alt andet.
ARD tuning och IPDusa siger att om jag gör det vil jag få mer kraft i låga varv och mer pigg bil.
Har läst på http://www.matthewsvolvosite.com/ att fler har gjort det med succes.
Jag skal då göra som du siger.
Ser til att vevaxel står på rett märke och låser kamaxel så dom står med spår vandret med specielverktyg.
Lösnar kamaxelhjul och bytar rem.
Spänder då alt och kollar for hand att alt är ok.
Verktyg som jag skrivar om är for att justarer kamaxler 3 gr fram efter att jag har gjort alt andet.
ARD tuning och IPDusa siger att om jag gör det vil jag få mer kraft i låga varv och mer pigg bil.
Har läst på http://www.matthewsvolvosite.com/ att fler har gjort det med succes.
Nu : Volvo C70 2000 2,4T
Før :
Volvo 850 GLT 1992
Toyota Corolla Glassback 1991
Buick Century Custom Colonade Hardtop Sedan 1973
Opel Admiral B 1971
Før :
Volvo 850 GLT 1992
Toyota Corolla Glassback 1991
Buick Century Custom Colonade Hardtop Sedan 1973
Opel Admiral B 1971