Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
Låter ju som om du skulle få problem med att det tar i fjäderben utan spacers och med så blir det nog tight med fjädringsväg till skärmkanten. Har 7,5"med 225 på min och de känns redan tighta åt alla håll.
Användarvisningsbild
av Nexus
Äh kör 8,5"x18 ET43 /225 35 18 och har inte nött hål på innerskärmen fram ännu och bak har jag kapat kanten på innerskärmen så där går det fritt.
Så visst f-n går det 8)
av pierre71
Nexus skrev:Äh kör 8,5"x18 ET43 /225 35 18 och har inte nött hål på innerskärmen fram ännu och bak har jag kapat kanten på innerskärmen så där går det fritt.
Så visst f-n går det 8)
Är det lätt att kapa på innerskärmen bak. Det tog inte i fjäderbenet fram med dina fälgar? Tror du att det fungerar med ABS 355 8,5x19 ET35 ska montera på BC Racing V1 Coilovers som man kan ställa in hårdheten på stötdämparna bak och fram. ställa dom ganska hårt bak så kanske det fungerar.
Den ska inte vara toksänkt ungefär som Volvos original sportchassi.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Läs och begrunda följande till att börja med, så du har något så när begrepp om vad det handlar om!
http://www.falginfo.se/inpressningsdjup-et/

Men ET är inte hela sanningen, man måste även ta hänsyn till fälgens bredd och diameter, och sist men inte minst däckets storlek!
850/X70 har relativt små hjulhus och rätt snäva toleranser fram när det gäller att kunna vinkla hjulen vid sväng.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
ET38 kommer säkerligen inte heller gå. Jag skulle nog vilja säga att inte mindre än 41 och inte mer än 45 är ens att tänka på när det gäller dom där bredderna.

Som du ser ovan så kör Nexus med 8.5" bredd(vill minnas att han kör cykeldäck på dom också, typ 125or :D ) - med RÄTT ET(43). Och han har redan behövt kapa sönder halva bilen( ;) ), plus att det tar i fram verkar det som.

Och som Hilmer ovan säger så är hjulhusen väldigt små, speciellt om man jämnför med t ex 7/900-serien där man kan slänga på 245or(iaf fram) utan nämnvärda problem. :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
pierre71 skrev: Är det lätt att kapa på innerskärmen bak. Det tog inte i fjäderbenet fram med dina fälgar?
Den ska inte vara toksänkt ungefär som Volvos original sportchassi.
Nä tar inte i fram är flera mm till godo :wink: . Bak tog jag bara ett järnfilsblad och såga lite.
Min är sänkt 60/40.
Användarvisningsbild
av Nexus
Innerskärmar kan jag få på skroten så det är inga svårigheter laga min halvt sönderkapade bil som någon påstod...
Vill man inte ha samma fälgar som alla andra får man offra lite plast :P
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]