Kassa motorfästen får bilen att vibrera mer oavsett hastighet, främst vid acc. Jämn hastighet så märks det inte nämnvärt, då motorn inte rör sig nämnvärt.
Här talar jag av egen erfarenhet, då min övre bussning var tämligen slut(böt till poly där), och nedre högra fästet var så dåligt att motor mer eller mindre låg och gned sig direkt på subframen(vilket givetvis ger vibrationer, dock ej hastighetsberoende), med en total lutning på bortåt 5cm :shock: Att mina drivaxlar klarade sig är ett under.
Momentstaget mellan växellåda och subframe gör ingen super-märkbar skillnad faktiskt, man kan höra att motor "slår" lite fram/bak när man släpper resp. trycker ner gasen, det kan bli några småryckningar/"hugg" i samma veva. Inte nyttigt i längden givetvis, men inget som ger några vibrationer vid jämn hastighet/bestämd hastighet.
Dom hydrauliska fästena går sällan sönder faktiskt, såvida man inte åker runt med helt slut bussningar runt om(övre, undre, samt höger), så dom fästena får ta hela motorns vikt och vrid. Den belastningen är dom inte byggda för.
Subframe-bussningarna är mest till för att styva upp framvagnen. När dom är dåliga så kan bilen bli lite "svampig" främst i kurvor, samt väldigt spårkänslig, dvs dålig väghållning. Inget som ger vibrationer, så mycket kan den inte röra på sig. Därimot om man mer eller mindre monterar subframen stumt mot karossen så blir det självklart att vibrera mer, men jag tvivlar på att någon här åker runt med stum subframe