Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Har inte hört eller sett något dåligt om biltemas tändkablar Mekonomen har väl också men det kanske var där dom kostade 1000kr?
Ja mekonomen ska ha 1120 spänn biltema tar 600. Biltema har även öppet söndagar =). Köper även nya stift där imorgon, blir fortfarande billigare (900 kr totalt) än att köpa orginal eller mekonomens grejjer. Återkommer med resultatet imorgon =). Tack för hjälpen!
Ingen skillnad på kablarna.......... Finns inget som heter "riktiga saker" längre, det mesta kommer från samma fabrik med enda skillnaden paketeringen och "märket". Och priset, givetvis. Tändstift är inget undantag, så länge man köper rätt TYP av stift till sin motor. Och det är väl där skillnaden kan ligga, att det kan vara svårare att få fram rätt sort på dom billigaste märkena. Brisk t ex har ju en egen lista som är väldigt bra, och det är väl mycket därför deras stift inte är dom billigaste på marknaden.
Men vet man exakt vad man ska ha så spelar det ingen roll vart man köper eller vad saken kostar.

Det finns givetvis VISSA saker som kan skilja. T ex bromsbelägg, vissa dammar mer än andra(det betyder dock inte att dom tar sämre, dom bara dammar ner fälgarna mer).

Mekonomen är f.ö. något du bör undvika, såvida du inte är Joakim von Anka och simmar i pengar.... Deras priser är ju helt otroliga! T om dyrare än volvo på väldigt mycket.
Lucifer: Jag håller med om att Mekonomen är alldeles för dyra, men jag håller inte med om det där med samma tillverkare. Jag bytte tändkablar på förra bilen för att dom var gamla, alltså förebyggande service. Tyvärr köpte jag dom billigaste med dålig motorgång som följd. Bytte tillbaka till de 16 år gamla kablarna och bilen gick som vanligt igen. Sen blev det kablar från AD-bildelar och då jäklar blev det skillnad!
Slutsatsen blir tyvärr att man får gå på priset när man handlar, alltså köpa det dyraste hela tiden. I alla fall när det gäller delar som det är svårt att bedöma kvalitén på genom att klämma och känna.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]