Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvobagaren
#1043974
Tänk på att om du rycker sladden kan du få en lysande motorlampa!
Det fick jag på min 850 T5!

Lycka till
av jantt
#1043977
Får begagnade til DKK 600

Lampe är let att nollstilla. Pind i stik 2 i diagnosestik A. Tryk på knap i 1 sek och läs felkoder.
Tryk 5 sek på knap till lyser och tryk 5 sek igen och lampa slukker.
av jantt
#1044584
Har byt LMM (endast 150 kr) , MEN problem ikke löst.
Kan det vära spridarer som inte är tätte ? Kan inte se någon benzin, men kanska ändå ?
Kör ca 500-1000 m och släppar gas då går den ut.
Tomgangsmotor är byt sidsta år.
Någon slang som ár söndar ?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1044603
Ok så det blev inget bättre :| Har du kollat över tänd delarna fördelare och rotor? Stannar motorn alltid efter 20sekunder eller kan den gå längre? Funderar på ifall det kanske är bränslefiltret som börjar att bli tätt.
av jantt
#1044607
Nya tändstift mandag, nya kabler, fordelerlock och rotor sidsta år.
Bränselsfilter är bytat 3 år sidan (ca 30.000 km)

Tänkar kanska temp.sensor ved termostat. Den har jo ochså med ecu att göra.
Må köra en bit väg så bliver lite varm, så det händar.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1044609
jantt skrev:Nya tändstift mandag, nya kabler, fordelerlock och rotor sidsta år.
Bränselsfilter är bytat 3 år sidan (ca 30.000 km)

Tänkar kanska temp.sensor ved termostat. Den har jo ochså med ecu att göra.
Må köra en bit väg så bliver lite varm, så det händar.
Ok :) Du kan ohm mäta motortempgivaren för att se så att den har rätt resistans.
av jantt
#1044659
har du hvilke tal som ohm skal visa ?

Någon säger det kan vära benzinpump eller bränselfilter
av jantt
#1044668
Jag kommar ihåg att att vi har byttat mange benzinpumprelæ
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1044678
Motortempgivaren ska ha en resistans på 5740 ohm vid 0grader, 3700 ohm vid 10grader, 2450ohm vid 20grader, 1150 vid 40grader, 318ohm vid 80grader och 184 ohm vid 100grader.

Ja det skulle kunna vara bränslereläet eller bränslepumpen har du bytt reläet så är det väl bränslepumpen som är troligast.
av jantt
#1044682
Har inte bytat brändselspumprelä. Det är inspr.relä jag har bytat, så vil pröva pumprelä
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]