Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nuså. Bytt både fördelarlock och rotor. De gamla såg riktigt slitna ut, inte bytt på länge.

Tycker inte det blev nån märkbar förbättring på tomgången direkt, ska varmköra den lite nu.
Den gurglar lite direkt man trycker på gasen, sen drar den på ganska fint. Det märks att något inte står helt rätt till.

Jag får inga felkoder överhuvudtaget. Den är helt ren.

Jag ser att många pratar om att rengöra spjäll? Kan det vara något? Hur gör man? :P
Hej.
Har du bytt fördelare lock och rotor och bilen går dåligt i alla fall så skulle jag byta sensorn som sitter på slangen mellan lufburken och motorn, hade samma problem på två stycken 850. Byte rotor kablar stift och lock men de hjälpte inget. Efter byte av temp sensorn fungerade båda två utan problem.

En annan grej. Obd läsare av lite bättre kvalitet fungerar ihop med Fenix. Har Autocom från Autoexperten på jobbet och den klarar av Fenix system utan större problem. De ända är att med Fenix kan man inte göra så mycket mer den läsa av och radera felkoder.

Mvh
Nemesiz skrev:Hej.
Har du bytt fördelare lock och rotor och bilen går dåligt i alla fall så skulle jag byta sensorn som sitter på slangen mellan lufburken och motorn, hade samma problem på två stycken 850. Byte rotor kablar stift och lock men de hjälpte inget. Efter byte av temp sensorn fungerade båda två utan problem.

En annan grej. Obd läsare av lite bättre kvalitet fungerar ihop med Fenix. Har Autocom från Autoexperten på jobbet och den klarar av Fenix system utan större problem. De ända är att med Fenix kan man inte göra så mycket mer den läsa av och radera felkoder.

Mvh
Ah! Ska försöka få tag på en sån sensor, är lätt att hitta begagnade men verkar vara lite svårare att hitta ny. Iaf om man söker på delens nummer. Var köpte du dina?
Kyoshiro skrev:
Nemesiz skrev:Hej.

Mvh
Ah! Ska försöka få tag på en sån sensor, är lätt att hitta begagnade men verkar vara lite svårare att hitta ny. Iaf om man söker på delens nummer. Var köpte du dina?

Japp.

Volvo delar som är svara att hitta köper jag från ProParts. Mekonomen har deras sortiment men är för dyrt med priserna. Med andra ord, köper du något till volvo via mekonomen så betalar du extra 150% till dom och delen kommer till 100% från ProParts.
Jag köper från en kompis till mig som handlar med reservdelar och han köper bland annat direkt från ProParts och från massa andra(läs tyskland).
Pm för kontakt.

Mvh
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]